PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Rekrutacja: Co zrobić, by pracownik był najlepszą wizytówką firmy?

Ważną kwestią jest więc nie tylko utrzymanie specjalisty, ale również zadbanie o to, aby zawód, który wykonuje, sprawiał mu przyjemność i satysfakcję. Jak to zrobić? Na co obecnie patrzą pracownicy?

  • Autor:jk
  • 22 mar 2018 11:40
Rekrutacja: Co zrobić, by pracownik był najlepszą wizytówką firmy?
Nie od dziś wiadomo, że to pracownicy są najlepszymi ambasadorami marki. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Obecnie jednym z największych problemów właścicieli firm jest ogromna rotacja pracowników.
  • Rekordowo niskie bezrobocie i silna pozycja kandydatów na rynku pracy sprawiają, że konkurencyjne wynagrodzenie już nie wystarcza, aby utrzymać dobrego specjalistę.
  • Badania Ipsos dla Wonga pokazują, że dla pracowników coraz większe znaczenie mają czynniki pozafinansowe.

Nie od dziś wiadomo, że to pracownicy są najlepszymi ambasadorami marki. Poziom ich satysfakcji i zadowolenia z wykonywanej pracy oddziałuje na wyniki firmy i wpływa na decyzję o jej ewentualnej zmianie. Ich rotacja to niemały problem dla przedsiębiorców, gdyż jak pokazują badania Work Service, dobrowolnie z pracą rozstaje się już co 10 osoba. Co druga firma zapowiadająca w tym roku rekrutacje, jest zmuszona do ich realizacji ze względu na odejścia dobrowolne, czyli rozstania z inicjatywy osób zatrudnionych.

- Przy rekordowo niskich poziomach bezrobocia uwidocznił się rosnący niedobór na rynku pracy. Pracownicy często nie muszą aktywnie poszukiwać nowych możliwości zawodowych, bo do odejścia są nakłaniani przez konkurencyjne firmy. Z naszych badań wynika, że 22 proc. Polaków uzyskało w ubiegłym roku oferty pracy, o które sami nie zabiegali. To obrazuje klasyczny mechanizm walki o kandydatów, który dopadł firmy z wielu branż. Co istotne rywalizacja dotyka już nie tylko specjalistów, ale również pracowników niższego i średniego szczebla – komentuje Andrzej Kubisiak, dyrektor zespołu analiz w Work Service.

Atmosfera, rozwój i benefity

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Ipsos dla firmy Wonga na reprezentatywnej grupie Polaków, poza wynagrodzeniem, najważniejszym czynnikiem decydującym o podjęciu lub zmianie pracy jest obecnie dobra atmosfera (61 proc. wskazań). Na kolejnych miejscach respondenci wymieniali możliwość rozwoju – w tym szkolenia, kursy językowe (41 proc.) oraz dodatkowe benefity (35 proc.) – np. prywatną opiekę medyczną. Co piąty badany (19 proc.) wskazywał także, że kieruje się renomą firmy, opinią o niej w social mediach oraz jej historią (18 proc.)

Odpowiedzi te pokrywają się także z wynikami badania satysfakcji przeprowadzonego wśród pracowników firmy finansowej Wonga. Pokazuje ono, na co tak naprawdę patrzą osoby zatrudnione w firmie i co sprawia, że Wonga może pochwalić się wysokim wynikiem lojalności reprezentantów firmy (eNPS) – na poziomie 68.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Rekrutacja: Co zrobić, by pracownik był najlepszą wizytówką firmy?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • IMHO 2018-03-23 08:21:44

    90 procent badanych nie jest zadowolona z wysokości wynagrodzenia. Nie dziwi to biorąc pod uwagę fakt, że ceny i koszty utrzymania są już w Polsce wyższe niż w Niemczech, a zarobki trzy razy niższe. Do tego często zakres obowiązków pracownika w Polsce często równa się zakresowi obowiązków trzech osób w firmie niemieckiej. Polak ma pracować tyle co trzech niemców i zarabia 1/9 ich wymagrodzenia.

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.