PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Rekrutacja: Co będzie motywowało nas do zmiany pracodawcy w 2018 roku?

Chęć rozwijania nowych umiejętności (51,9 proc.), wzrost wynagrodzenia (39 proc.) oraz potrzeba wyższych standardów etycznych (29 proc.) to główne czynniki, które skłaniały Polaków do zmiany pracy w 2017 roku – wynika z rocznego podsumowania badania Confidence Index, przeprowadzonego przez firmę rekrutacyjną Michael Page. Jak będzie w 2018 r.?

  • Bartosz Dyląg
    bad
  • 30 sty 2018 14:31
Rekrutacja: Co będzie motywowało nas do zmiany pracodawcy w 2018 roku?
W 2017 roku sukcesywnie rósł także odsetek kandydatów uważających, że znajdą nowe miejsce pracy w czasie krótszym niż trzy miesiące. Fot. pixabay
REKLAMA

Podczas, gdy na przestrzeni całego 2017 roku spadał odsetek osób, które deklarowały, że planują zmienić pracę ze względu na chęć rozwijania nowych umiejętności (z 54 proc. w pierwszym kwartale do 46 proc. w czwartym), w tym samym czasie coraz więcej respondentów wskazywało, że chce więcej zarabiać. W pierwszym kwartale 2017 roku takie deklaracje składało 36 proc. biorących udział w badaniu, a w czwartym już niemal 40 proc.

Czytaj też: Prezes Google chwali polskich pracowników

W 2017 roku sukcesywnie rósł także odsetek kandydatów uważających, że znajdą nowe miejsce pracy w czasie krótszym niż trzy miesiące – od 57,5 proc. w pierwszym kwartale do 59 proc. na koniec roku. Pod tym względem w czwartym kwartale Polska zajęła 4. pozycję w Europie po Francji (66 proc.), Szwecji i Belgii (63 proc.) i Turcji (61 proc.).

– Miniony rok był dla pracowników czasem wysokiego poziomu optymizmu, który w badaniu Confidence Index w 2017 roku wzrósł z 58 proc. w pierwszym kwartale do 63 proc. w czwartym. Dotyczył on zarówno ich pozycji zawodowej, jak i ogólnej sytuacji na rynku pracy – mówi Piotr Dziedzic, dyrektor w Michael Page oraz członek zarządu Polskiego Forum HR. – Wpływ na to miała rosnąca liczba nowo tworzonych stanowisk, a co za tym idzie ofert pracy oraz malejąca stopa bezrobocia. A skoro pracownicy widzą i słyszą, że jest popyt na ich pracę to chcą za nią otrzymywać wyższe wynagrodzenie. Liczą też, że bardzo szybko znajdą zatrudnienie, jeżeli tylko zaczną go szukać. Posiłkując się prognozami Banku Światowego, zgodnie z którymi PKB Polski wzrośnie w 2018 roku o 4 proc., możemy zakładać, że w najbliższym czasie oczekiwania pracowników i czynniki motywujące ich do zmiany pracy nie zmienią się – podkreśla dyrektor w Michael Page.

Czytaj też: Rekrutacja studentów i absolwentów. Rynek pracownika umacnia roszczeniowe postawy młodych?

- Wszystko wskazuje na to, że podobne czynniki będą motywować pracowników do podjęcia nowych wyzwań zawodowych także na początku 2018 roku - zauważa Piotr Dziedzic. 

Pozytywne nastroje na rynku pracy oznaczają również rosnącą presję na pracodawców. W czwartym kwartale 2017 roku aż 56 proc. badanych liczyło na otrzymanie podwyżki – jest to o ponad 2 p.p. więcej niż na początku roku.

– W 2018 roku pracodawcy będą zmuszeni odpowiedzieć na coraz wyższe oczekiwania finansowe pracowników i kandydatów. Będą też wkładały więcej wysiłku w poszukiwanie nowych osób, a programy employer brandingowe będą zorientowane równolegle na intensywny dialog z kandydatami oraz na identyfikowanie i dbanie o najlepszych pracowników – dodaje Piotr Dziedzic. 

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rekrutacja: Co będzie motywowało nas do zmiany pracodawcy w 2018 roku?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.