PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Rekrutacja 2021 roku. Oto cztery trendy, które zostaną w HR na dłużej

  • Katarzyna Domagała-Szymonek
    KDS
  • 3 gru 2020 14:45

"Smartfonizacja", sztuczna inteligencja, rekrutacja on-line oraz zarządzanie just-in-time. Tak prezentują się cztery trendy w branży HR, które w czasie pandemii nabrały na znaczeniu i zostaną z nami na dłużej. Jeśli nie na zawsze.

Rekrutacja 2021 roku. Oto cztery trendy, które zostaną w HR na dłużej
Z roku na rok spada liczba użytkowników tradycyjnych komputerów na rzecz smartfonów (Fot.Shutterstock)
REKLAMA
  • Pandemia zmieniła rynek pracy nie tylko pod względem struktury zatrudnienia, ale też rekrutacji i wykorzystywanych przez nią narzędzi.
  • Konieczność ograniczania kontaktów społecznych dała przestrzeń do szerokiego wykorzystania nowych technologii, które z ciekawych innowacji szybko zyskały status nowego standardu.
  • Eksperci szacują, że cyfrowe rozwiązania wykorzystywane w 2020 roku zostaną na dłużej, a pandemia jedynie gwałtownie przyspieszyła proces spodziewanych na rynku zmian.

Z badań przeprowadzonych przez platformę LinkedIn wynika, że aż 81 proc. rekruterów przyznaje, że z popularnej dziś zdalnej formy rekrutacji będzie korzystało także po zakończeniu walki z pandemią COVID-19. Co więcej, w badaniu tym 70 proc. ankietowanych stwierdziło, że całkowicie wirtualny proces stał się już dla nich nowym standardem. W efekcie upowszechniać się będzie zjawisko, w ramach którego nowo zatrudniona osoba pierwszy raz pojawia się w biurze dopiero wraz z rozpoczęciem pracy. Pandemia i towarzyszący jej reżim sanitarny były katalizatorem zauważalnego już wcześniej trendu, który przede wszystkim pozwala na znaczną oszczędność czasu dla obu zaangażowanych stron.

Telefon w dłoń i na rozmowę

Mówiąc o wykorzystywaniu nowych technologii w rekrutacji, warto zwrócić uwagę na jeden dość istotny trend. Z roku na rok spada liczba użytkowników tradycyjnych komputerów na rzecz smartfonów, a według badania „Smart Barometr, czyli Polacy i ich smartfony” w 2019 roku przynajmniej jednym egzemplarzem mogło się pochwalić aż 80 proc. Polaków.

Zjawisko „smartfonizacji” dyktuje globalne trendy, przenosząc ciężar dotychczasowych wirtualnych aktywności na ekrany telefonów. Dlatego też decydując się na szukanie pracownika za pośrednictwem internetu, rekruterzy muszą pamiętać, aby sięgać po te platformy, które oferują własne aplikacje mobilne lub strony internetowe w pełni dostosowane do segmentu mobile.

Mobilne aplikowanie nie od dzisiaj

Zresztą o trendzie mobilnego aplikowania na stanowiska, którego nic już nie zatrzyma mówiło się już w 2017 roku. Jak można się było dowiedzieć z badania SW Research w 2017 r., aplikacje z ofertami pracy mocno wchodziły w przestrzenie tradycyjnie zajmowanej przez portale pośrednictwa pracy. Nie jest też niespodzianką, że popularne Pracuj.pl, GoldenLine, czy LinkedIn mają swoje mobilne odpowiedniki. W 2017 r. Work Service także wszedł w ten trend i zaoferował swoim kontrahentom podobne rozwiązanie.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rekrutacja 2021 roku. Oto cztery trendy, które zostaną w HR na dłużej

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA