PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Rekrutacja 2018, trendy: Employer branding nadal będzie w centrum uwagi

O wyzwaniach i spodziewanych trendach w rekrutacji w 2018 r. opowiadają dla PulsHR.pl Monika Smulewicz z Grant Thornton, Tomasz Miłosz z PwC, Maja Chabińska-Rossakowska z ING, Anna Durzyńska z Lidla, Monika Hryniszyn z Randstad, Agnieszka Przybyłek z Brown Forman oraz wielu innych menedżerów.

- W obliczu sytuacji na rynku pracy nadal będziemy mieli do czynienia z rynkiem pracownika. Dotyczy to nie tylko zawodów specjalistycznych (IT, księgowość, inżynierowie), ale w dużej mierze pracowników o niższych kwalifikacjach dla branży, np. logistyki, produkcji.

Stały niedobór w branżach horeca oraz budownictwo uzupełniany jest poprzez napływ pracowników zza wschodniej granicy. W związku z tym, by pozyskać pracowników, będą stosowane wszystkie dostępne środki. Rekruterzy będą mieli "ręce pełne pracy", ale i pracodawcy będą musieli bardzo mocno popracować nad ofertami zatrudnienia. Kiedy na rynku panuje duża konkurencja, liczą się niuanse, wcześniej pomijane, a które w obecnej sytuacji mogą być decydujące. Właściwe rozpoznanie potrzeb i oczekiwań grup wiekowych, których poszukujemy, atmosfera pracy, kultura organizacyjna czy wreszcie prozaiczna kwestia lokalizacji biura stają się przysłowiowymi języczkami u wagi przy wyborze przyszłego pracodawcy wśród kandydatów. Dobry employer branding w połączeniu z przemodelowaniem swojej oferty pracy mogą okazać się bardzo pomocne.

Zawsze dobrze działają także programy poleceń wewnątrz organizacji. Tu istotna jest komunikacja i odpowiednio dobrany bonus finansowy, jeśli pracownik poleci dobrego kandydata, który w efekcie zostanie zatrudniony. Elementem, o którym często się zapomina, jest dobre pierwsze wrażenie nowej osoby wchodzącej do organizacji. Pojawia się moment na zweryfikowanie obietnicy z procesu rekrutacyjnego. Jeśli wystąpi tu dysonans pomiędzy ofertą a rzeczywistością, kandydaci - zwłaszcza z pokolenia Y - dadzą znać znajomym, a zatem dowie się cały rynek. Dlatego firmy coraz bardziej rozwijają programy onboardingowe - ocenia Monika Smulewicz, dyrektor zarządzająca, partner w Grant Thornton. (Fot. mat. pras.)

REKLAMA

  

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rekrutacja 2018, trendy: Employer branding nadal będzie w centrum uwagi

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.