PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Raport "Candidate Experience": Przyjazna rekrutacja? Firmy wciąż rozczarowują kandydatów

  • Justyna Koc
    jk
  • 6 kwi 2017 11:10

Blisko dwie trzecie kandydatów uważa, że pracodawcy nie dbają o relacje z nimi podczas procesu rekrutacyjnego (62 proc.) - wynika z badania „Candidate Experience” przeprowadzonego z inicjatywy eRecruiter i Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji.

Raport "Candidate Experience": Przyjazna rekrutacja? Firmy wciąż rozczarowują kandydatów
Co dziesiąty kandydat na przygotowanie aplikacji potrzebuje ponad godzinę, co drugi od 11 do 60 minut. (Fot. Mat. pras.)
REKLAMA

• Z czwartej edycji badania „Candidate Experience” wynika, że w wielu obszarach procesów rekrutacyjnych istnieje rozbieżność między deklarowanymi a stosowanymi praktykami przez pracodawców.

• Podczas gdy aż 83 proc. przedstawicieli działów HR uważa, że stały kontakt z kandydatem wpływa pozytywnie na jego doświadczenie, w praktyce taki standard zachowuje tylko 65 proc. firm.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

• Ponadto, w opinii aż trzech czwartych firm bardzo ważne jest informowanie kandydata o powodach niezatrudnienia, a w rzeczywistości robi tak tylko co drugi pracodawca.

– Na wyniki najnowszej, już czwartej edycji badania „Candidate Experience” patrzymy z optymizmem, ale jednocześnie z dozą ostrożności. Z jednej strony cieszymy się, że większość pracodawców ma świadomość praktyk, które pozytywnie przekładają się na doświadczenia kandydatów do pracy. Z drugiej zaś, odsetek firm, które wprowadzają te praktyki w życie, jest zdecydowanie niższy. A warto podkreślić, że działania realizowane w obszarze candidate experience stanową odbicie stosowanych w firmie zasad i panującej atmosfery. Tylko wtedy, gdy kandydat do pracy zostanie należycie potraktowany, nie straci zaufania do produktów i zachowa dobre wrażenie o firmie – mówi Julia Urbańska, marketing manager w eRecruiter i koordynatorka Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji.

Pracodawcy świadomi, ale nie praktykujący

Z porównania elementów procesu rekrutacji, które zdaniem pracodawców wpływają pozytywnie na doświadczenie kandydata oraz tych faktycznie stosowanych wynika, że teoria nie zawsze pokrywa się z praktyką. Najwięcej specjalistów ds. HR – aż 83 proc. – jako dobrą praktykę wskazało ciągły kontakt z kandydatem w czasie procesu rekrutacyjnego. Niestety w rzeczywistości takie działanie realizuje tylko 65 proc. firm.

Drugim najczęściej wymienianym pozytywnym elementem rekrutacji (74 proc. wskazań) jest odpowiedź zwrotna do kandydata z informacją o przyczynach niezatrudnienia. W praktyce ten element stosuje jednak tylko połowa firm. 70 proc. rekruterów wskazało natomiast na krótki proces rekrutacji jako czynnik wpływający pozytywnie na candidate experience. Jednak i tutaj również widać rozbieżność pomiędzy teorią a rzeczywistością, gdyż taki standard zachowuje zaledwie co drugi pracodawca.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Raport "Candidate Experience": Przyjazna rekrutacja? Firmy wciąż rozczarowują kandydatów

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA