Blisko dwie trzecie kandydatów uważa, że pracodawcy nie dbają o relacje z nimi podczas procesu rekrutacyjnego (62 proc.) - wynika z badania „Candidate Experience” przeprowadzonego z inicjatywy eRecruiter i Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji.

• Z czwartej edycji badania „Candidate Experience” wynika, że w wielu obszarach procesów rekrutacyjnych istnieje rozbieżność między deklarowanymi a stosowanymi praktykami przez pracodawców.
• Podczas gdy aż 83 proc. przedstawicieli działów HR uważa, że stały kontakt z kandydatem wpływa pozytywnie na jego doświadczenie, w praktyce taki standard zachowuje tylko 65 proc. firm.
• Ponadto, w opinii aż trzech czwartych firm bardzo ważne jest informowanie kandydata o powodach niezatrudnienia, a w rzeczywistości robi tak tylko co drugi pracodawca.
– Na wyniki najnowszej, już czwartej edycji badania „Candidate Experience” patrzymy z optymizmem, ale jednocześnie z dozą ostrożności. Z jednej strony cieszymy się, że większość pracodawców ma świadomość praktyk, które pozytywnie przekładają się na doświadczenia kandydatów do pracy. Z drugiej zaś, odsetek firm, które wprowadzają te praktyki w życie, jest zdecydowanie niższy. A warto podkreślić, że działania realizowane w obszarze candidate experience stanową odbicie stosowanych w firmie zasad i panującej atmosfery. Tylko wtedy, gdy kandydat do pracy zostanie należycie potraktowany, nie straci zaufania do produktów i zachowa dobre wrażenie o firmie – mówi Julia Urbańska, marketing manager w eRecruiter i koordynatorka Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji.
Pracodawcy świadomi, ale nie praktykujący
Z porównania elementów procesu rekrutacji, które zdaniem pracodawców wpływają pozytywnie na doświadczenie kandydata oraz tych faktycznie stosowanych wynika, że teoria nie zawsze pokrywa się z praktyką. Najwięcej specjalistów ds. HR – aż 83 proc. – jako dobrą praktykę wskazało ciągły kontakt z kandydatem w czasie procesu rekrutacyjnego. Niestety w rzeczywistości takie działanie realizuje tylko 65 proc. firm.
Drugim najczęściej wymienianym pozytywnym elementem rekrutacji (74 proc. wskazań) jest odpowiedź zwrotna do kandydata z informacją o przyczynach niezatrudnienia. W praktyce ten element stosuje jednak tylko połowa firm. 70 proc. rekruterów wskazało natomiast na krótki proces rekrutacji jako czynnik wpływający pozytywnie na candidate experience. Jednak i tutaj również widać rozbieżność pomiędzy teorią a rzeczywistością, gdyż taki standard zachowuje zaledwie co drugi pracodawca.

KOMENTARZE (0)