PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

PulsHR_Day: Chcesz wyznaczać trendy? Zostań coolhunterem

Fakt, że firmy wypuszczają na rynek produkt w danej wersji i w konkretnym momencie nie jest dziełem przypadku. To przemyślana strategia, za którą często stoją coolhunterzy, czyli łowcy trendów. Czym się dokładnie zajmują?

PulsHR_Day: Chcesz wyznaczać trendy? Zostań coolhunterem
Coolhunter kreuje trendy i wprowadza je na rynek. (fot. pixabay)
REKLAMA

Praca coolhuntera to obserwacja i analiza rynku, która pozwala mu go świadomie kontrolować. – Naszym zadaniem jest wskazanie, w jakim momencie i w jakiej formie powinien zostać wypuszczony na rynek dany produkt – mówi Agnieszka Świst-Kamińska, style coach, doradca ds. wizerunku, CEO Szkoły Męskiego Stylu oraz coolhunterka.

– Można powiedzieć, że kreujemy trendy, wypuszczamy je w odpowiednim momencie i obserwujemy, czy rynek je przyjmie. Jeśli coś się spodoba, wtedy wypuszczamy tego więcej, aż dochodzi do kulminacji sprzedaży. W momencie kiedy słupki sprzedaży spadają, coolhunterzy znowu robią analizę rynku i po raz kolejny wspierają marketing, po to żeby wyszedł nowy model Mercedesa, komputera czy smartfona – wyjaśnia Agnieszka Świst-Kamińska.

Są coolhunterzy, którzy wspierają modę, architekturę czy duże koncerny związane z motoryzacją. – Wszystko zależy od działki, w której ktoś się specjalizuje. Praca coolhuntera jest dopełnieniem jego wykształcenia. Nie można być ekspertem od wszystkiego – dodaje Agnieszka Świst-Kamińska.

Jak pracuje łowca trendów? Coolhunter może być freelancerem i wspomagać firmy, często start-upy, we wprowadzeniu na rynek odpowiednio opakowanego produktu lub też pracować w korporacji jako wsparcie PR-u i marketingu.

Świst-Kamińska przyznaje, że zainteresowanie tym zawodem – choć w Polsce jeszcze mało popularnym – rośnie. – Młodzi chcą mieć wpływ na produkty, które wchodzą na rynek i tym właśnie, jako coolhunterzy, się zajmujemy – mówi.

O tym, jak można zostać coolhunterem dowiecie się z nagrania wideo poniżej.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: PulsHR_Day: Chcesz wyznaczać trendy? Zostań coolhunterem

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.