PulsHR_Day: Agnieszka Świst-Kamińska o zawodzie coolhuntera

- Coolhunter musi być osobą kreatywną, a także mieć umiejętności analityczne. Powinien być nastawiony na nieustanny rozwój i częste podróże - mówi coolhunter Agnieszka Świst-Kamińska, która będzie z nami podczas PulsHR_Day.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

PulsHR_Day: Agnieszka Świst-Kamińska o zawodzie coolhuntera

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

10 lis 2017 6:00


• Coraz więcej osób interesuje się zawodem coolhuntera.

• Coolhunter z pomocą marketingowców modeluje rynek, by ludzie wiedzieli, co będzie modne.

• O tym, jak zostać coolhunterem i jak dokładnie wygląda praca w tym zawodzie opowie Agnieszka Świst-Kamińska podczas PulsHR_Day.

Czym dokładnie zajmuje się coolhunter?

Agnieszka Świst-Kamińska, coolhunter: - Coolhunterzy specjalizują się w różnych dziedzinach. Niektórzy wspierają obszar architektury, inni są wsparciem dla sektora mody, jeszcze inni działają w branży motoryzacyjnej czy informatycznej. Są też i tacy, którzy chcą pozostać wolni i działać na własny rachunek. Niektórzy jednak wolą być częścią korporacji. Wszystko zależy od indywidualnych upodobań.

Bywa też, ze coolhunterzy współpracują z osobami publicznymi – muzykami czy politykami. Pomagają im „sprzedać się” na rynku. Nie są oni stylistami czy promotorami. Nie mówią muzykom, jak w danym momencie mają się ubierać i co mają śpiewać. Dokładnie analizują trendy i manipulują wizerunkiem, by niezależnie od upływu czasu ludzie interesowali się danym artystą. Podobnie jest w przypadku firm. Apple nie bez powodu umieszcza swoje telefony w filmie „Seks w wielkim mieście', a w listopadzie wypuszcza nowe produkty w różnych odsłonach. To wszystko związane jest z danym trendem. Miesiąc przed świętami ludzie zaczynają kupować prezenty. Różowe telefony są marzeniem dzieci, złote – kobiet, a szare – mężczyzn. Wszystkie działania są zaplanowane i dopasowane do bieżących potrzeb konsumenta.

Zawód coolhuntera jest mało popularny w Polsce. Dlaczego?

- Rzeczywiście, w Polsce zawód coolhuntera jest mało popularny. Inaczej wygląda sytuacja za granicą, gdzie firmy mają własne centra prognozowania trendów. To właśnie z nimi współpracują coolhunterzy. To miejsca, w których specjaliści przewidują, jakie będą trendy za kilka lat. My dostarczamy informacje, które są przedmiotem analizy. Naszym zadaniem jest wskazanie, w jakim momencie i w jakiej formie powinien zostać wypuszczony dany produkt.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

BEA 2017-11-10 10:47:08

Jest już od dawna taka pozycja społeczna, czasem zawód- Trendsetter! Mogą go pełnić osoby , które jednocześnie potrafią analizować zjawiska społeczne w trendzie długookresowym jak i sezonowym. Muszą rozumieć procesy zachodzące w kulturze, ekologii,sztuce, w polityce, w mediach,znać się na etnologii i etnografii. A więc są to osoby tworzące kulturę rzeczy wokół nas i wzorce dla innych. Coolhunter to raczej manipulant sprzedaży dla małolatów !

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.