PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Psychometria w rekrutacji? To się opłaca

Testy psychometryczne stają się w Polsce standardem podczas rekrutacji. Dzięki nim firmy mogą zaoszczędzić 40 tys. zł, a nawet więcej. Dlaczego warto sięgać po tego rodzaju narzędzie rekrutacyjne?

Psychometria w rekrutacji? To się opłaca
REKLAMA
W latach 90. gdy polski rynek pracy dopiero się kształtował, testy psychometryczne nie były aż tak popularne. Zdaniem Małgorzaty Pukropek, HR projects leader w Antal HR Consulting dzisiaj jest to standard. - Rzadko spotykam firmę, która nie zetknęła się z tego rodzaju narzędziem wspierającym rekrutacje. Obecnie firmy są świadome, ile mogą zyskać dzięki testom - komentuje.

Innego zdania jest Krzysztof Fronczyk, starszy konsultant w Instytucie Analiz im. Karola Gaussa. - W Stanach Zjednoczonych testy psychologiczne są przeprowadzone we wszystkich branżach na szeroką skalę. Niestety nie można tego samego powiedzieć o Polsce. Rekruterzy podchodzą do nich bardzo opornie i powoli. Wydaje mi się, że wciąż za mała jest świadomość korzyści, które można dzięki nim zyskać - mówi.

Jak widać doświadczenia specjalistów związane z zastosowaniem testów psychometrycznych w Polsce różnią się. Są jednak zgodni co do korzyści, które niewątliwie firma może czerpać, stosując testy podczas rekrutacji.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Dlaczego warto?

Eksperci zgodnie potwierdzają, że stosowanie tego rodzaju narzędzia rekrutacyjnego pozwala zmniejszyć ryzyko niedopasowania pracownika, a co za tym idzie zredukować koszty.

- Największą korzyścią rekrutera jest zminimalizowanie ryzyka zatrudnienia nieodpowiedniej osoby, czyli zwiększenie trafności decyzji selekcyjnej. Koszt zatrudnienia nieodpowiedniej osoby np. przedstawiciela handlowego może wynieść około 40 tys. zł, czasami nawet znacznie więcej. W porównaniu z kosztem testów jest to bardzo duża kwota - mówi Piotr Marciniak, managing director w Talent Bridge.

Małgorzata Pukropek mówi o dwóch przypadkach, w których stosuje się testy. Pierwszy z nich stosuje się na początku w celu selekcji kandydatów. - Metoda ta stosowana jest przy rekrutacjach masowych. Dzięki testom można wybrać kilkadziesiąt najlepszych osób spośród setki kandydatów. Rekruter oszczędza czas i pieniądze firmy. Zaletą jest także możliwość przeprowadzenia testów online - dodaje Pukropek.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (3)

Do artykułu: Psychometria w rekrutacji? To się opłaca

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Monika Sisud 2015-11-27 14:31:42

    Testy psychometryczne są świetnym narzędziem! Pozwalają skutecznie zarządzać zespołem, pokazują, czy pracownicy efektywnie rozwiązują problemy, czy potrafią wprowadzać zmiany, jak organizują pracę. Warto spojrzeć na to test Thomas GIA, który można znaleźć w sklepie firmy SmartMBC

  • Mama Friday 2015-08-13 10:07:31

    Te testy są super. I są szokująco dokładne, jeśli się nie kłamie. Mi bardzo zawodowo pomogły zrozumieć swoje reakcje, zachowania. Cechy, które uważałam za negatywne okazały się moimi ogromnymi unikalnymi atutami.

  • Ludzie są niemierzalni 2014-04-23 09:55:42

    Mierzyć to sobie można napięcie... Pseudo-badania naukowe z dziedziny HR...

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.