Praca w pełni cyfrowym ekosystemie, walka o talenty, coraz większa odpowiedzialność oraz digitalizacja procesów HR. Jednocześnie chęć pracy z ludzi face to face. Wyniki konkursu "Pokaż Twój HR przyszłości, pokaż HR 10/10" pokazują, że to kierunki, w jakich w ciągu najbliższy lat będzie zmieniała się praca w działach HR.

• O to, jak będzie wyglądał HR przyszłości w konkursie przeprowadzonym z okazji jubileuszu 10-lecia działalności, zapytała firma konsultingowa Gavdi Polska.
• Uczestnicy najczęściej wskazywali, że największym wyzwaniem, przed jakim w najbliższych latach stanie HR, będzie zmiana ekosystemu pracy.
• Gotowość do zmian i łatwość adaptacji będą najważniejsze w zawodzie HR-owca w ciągu najbliższych 10 lat.
Cyfrowy świat dotyczy zarówno obszarów budowy wewnętrznych relacji (np. poprzez firmowy portal społecznościowy), monitoringu potrzeb oraz ścieżki rozwoju poszczególnych pracowników, jak i dostarczania informacji, służących osiąganiu wyznaczonych celów biznesowych.
- Dwa kolejne wyzwania, na które zwrócili uwagę uczestnicy konkursu „Pokaż Twój HR przyszłości, pokaż HR 10/10!” to: digitalizacja procesów HR oraz walka o talenty. Pierwsze z nich stanowi dopełnienie funkcjonowania w nowym ekosystemie i dotyczy cyfryzacji standardowych procesów HR, tak aby przebiegały one szybciej i sprawniej. Sama walka o talenty, to zjawisko aktualnie występujące i nic nie wskazuje, aby zaszła w tym zakresie jakaś zmiana. W tym obszarze uczestnicy konkursu wskazali potrzebę wykorzystania sieci społecznościowych oraz narzędzi analitycznych i kognitywnych bazujących na poznaniu – mówi Teresa Olszewska, prezes zarządu Gavdi Polska.
Trent wykorzystywania na szeroką skalę nowych technologii i wirtualnego świata, potwierdzą również badania Deloitte. Według raportu „Zmiana zasad w erze cyfryzacji”, aż 56 proc. badanych firm, już przekształca swoje programy HR tak, aby umożliwić korzystanie z cyfrowych i mobilnych narzędzi.
Gavdi zapytało też o kompetencje, jakie w ciągu najbliższych 10 lat będą w zawodzie HR-owca konieczne. Odpowiedzi były jednoznaczne - gotowość do zmian i łatwość adaptacji. - Choć obecnie wydaje się to oczywiste, to z czasem zdolności te mogą być cenione jeszcze bardziej - zaznaczają autorzy badania. Zauważają, że ciekawym głosem w dyskusji jest też wskazanie na potrzebę wykazywania empatii i rozwiniętej inteligencji emocjonalnej, które stoją w opozycji do rozwoju cyfrowego.


KOMENTARZE (0)