W tym roku Aldi świętuje 10-lecie obecności marki na polskim rynku. W lutym 2008 r. otwarto równocześnie aż osiem sklepów: w Bielsku-Białej, Brzegu, Głogowie, Jeleniej Górze, Poznaniu, Sulechowie, Tarnowskich Górach i Żorach. Dziś sieć liczy 124 sklepy, zlokalizowane głównie w zachodniej i południowej części kraju.
-
- •13 sie 2018 12:55

- Ubiegły rok upłynął w Aldi pod znakiem rozszerzania asortymentu zarówno w kontekście rozbudowy portfolio marek własnych jak i artykułów szeroko znanych na polskim rynku.
- Wzrosło zatrudnienie, rozpoczęto także przygotowania do wprowadzenia do sklepów nowego konceptu wizualnego, który dostosowano do stylu polskiego konsumenta.
- Sieć planuje też inwestycje w nowych lokalizacjach, co oznacza nowe miejsca pracy.
Obecnie główne obszary działania to praca nad rozwojem asortymentu i umacnianiem świadomości marki wśród polskich klientów.
- W ubiegłym roku i obecnym, naszym priorytetem w obszarze ekspansji było wprowadzenie nowej koncepcji wizualnej do wszystkich sklepów sieci w Polsce. W kontekście nowych otwarć, w ubiegłym roku otworzyliśmy siedem nowych sklepów, dwa w Warszawie i po jednym w Poznaniu, Chorzowie, Wrocławiu, Wałbrzychu i Jeleniej Górze. W 2018 roku ta liczba będzie podobna. Najnowsze lokalizacje to kolejne sklepy w Poznaniu, Chorzowie, Łodzi, Wrocławiu oraz debiut marki Aldi w Radomsku. Po zakończeniu przebudów, w perspektywie długofalowej chcielibyśmy przyspieszyć inwestowanie w nowe lokalizacje. Nasza strategia rozwoju sieci opiera się o dobór miejsc, w których przewidujemy największe zapotrzebowanie na naszą ofertę, mając też na względzie atrakcyjność lokalizacji dla klientów - mówi dla Portalu Spożywczego Oktawian Torchała, dyrektor generalny Aldi w Polsce.
Czytaj też: Dyrektor Aldi: Kontynuujemy umacnianie świadomości marki
Zaznacza przy tym, że firma aktywnie poszukuje gruntów pod kolejne lokalizacje. - Dokładnie analizujemy możliwości dalszej rozbudowy naszej sieci. Chcemy, aby miała charakter systematyczny i długofalowy - podkreśla Trochała.
Sieć nie planuje też reorganizacji w związku z zakazem handlu w niedzielę. - W związku z obowiązującymi niedzielami bez handlu, nie wprowadziliśmy zmian w obrębie godzin otwarcia naszych marketów. Grafiki naszych zespołów w sklepach zostały dostosowane do zwiększonego ruchu w inne dni, jednak nie wydłużaliśmy ich godzin pracy - mówi dyrektor generalny Aldi w Polsce.
Dziś sieć Aldi w Polsce zatrudnia około 2.200 osób i w związku z rozwojem sieci zapowiada dalszy wzrost zatrudnienia. Wiele zatrudnionych w 2008 roku osób nadal jest częścią struktury organizacyjnej firmy. Pokazuje to zarówno stabilność zatrudnienia w firmie, jak i tendencję do długofalowego wiązania się z siecią.

KOMENTARZE (2)