-
- •19 paź 2016 11:03
• Według raportu Deloitte “Hotel Sales & Marketing Trends 2016”, branża hotelarska w Polsce może liczyć na dalszy wzrost i rozwój w przyszłym roku.
• Tym samym wzrasta zapotrzebowanie na pracowników. Niestety sektor hotelarski, podobnie jak inne branże, boryka się z niedoborem rąk do pracy.

- Demografia jest nieubłagana. Wzrost liczby miejsc pracy nie idzie w parze ze wzrostem kandydatów. Osób wchodzących na rynek pracy jest coraz mniej. Według prognoz GUS sytuacja ta będzie utrzymywała się przez najbliższe lata - mówi Sylwia Pawełczyk-Maśluk, dyrektor ds. HR na region Europy Środkowo-Wschodniej w grupie Orbis.
Podobnie wygląda sytuacja Na Węgrzech, w Czechach czy w Rumunii. W tych krajach mamy do czynienia z rynkiem pracownika i silną presją płacową.
- Wydaje mi się, że sytuacja ta jest związana z transformacją, przez którą przeszły państwa z Europy Środkowo-Wschodniej. Są to kraje dobrze rozwinięte, które gonią zachód. Kiedyś my wyjeżdżaliśmy za pracą do Wielkiej Brytanii czy też do Niemiec - także w branży hotelarskiej. Teraz sięgamy po pracowników z zagranicy – dodaje Pawełczyk-Maśluk.
Również Veronica Salvo, dyrektor ds. HR na region Europy Środkowej i Wschodniej w Hilton Worldwide potwierdza, że zespoły HR w całej Europie stoją przed wyzwaniami związanymi z przyciąganiem młodych, obiecujących talentów.
- Z ostatniego raportu Światowej Rady Podróży i Turystyki wynika, że wciąż brakuje wystarczających informacji na temat pracy w sektorze turystycznym. Branża turystyczna bywa postrzegana w niewłaściwy sposób, co jest największą barierą dla młodych ludzi, którzy mogliby się w niej rozwijać. Jednym z naszych celów jest pokazanie, że jest to branża bardzo różnorodna, a praca w niej jest wyjątkowo ekscytująca – komentuje Salvo.
Branża z perspektywą
Hilton stara się przyciągnąć młodych ludzi do branży. Co roku, w maju, organizuje Careers@Hilton Live: Youth in Hospitality Month – serię wydarzeń, podczas których skupia się na edukacji młodych ludzi, chcących rozpocząć pracę w hotelarstwie.
- Dzięki temu mamy okazję przyciągać kandydatów, nie tylko zainteresowanych branżą, ale także szukających pracodawcy, który zapewni im dostęp do wiedzy i wyposaży w umiejętności, pozwalające im się rozwijać - wyjaśnia veronica Salvo.


KOMENTARZE (0)