Prezes UDT Andrzej Ziółkowski: Brakuje kadry inżynierskiej

Nawet Urząd Dozoru Technicznego, który postrzegany jest jako bardzo dobry pracodawca odczuwa braki kadry inżynierskiej - mówi Andrzej Ziółkowski, prezes UDT.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Prezes UDT Andrzej Ziółkowski: Brakuje kadry inżynierskiej



Andrzej Ziółkowski podkreśla, że w kierowanym przezeń UDT ważne są nie tylko bardzo wysokie kompetencje, jakimi powinni się legitymować kandydaci do pracy w Urzędzie, ale również poczucie odpowiedzialności za pracę.

O takich pracowników jednak coraz trudniej. - Urząd Dozoru Technicznego funkcjonuje w sektorze finansów publicznych i nie możemy swobodnie kształtować funduszu wynagrodzeń. To dla nas poważne wyzwanie – twierdzi prezes UDT.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

3 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

abc 2019-03-19 23:25:58

Słyszy się już w kuluarach o masowych rezygnacjach z pracy w całej Polsce, szczególnie młodych Inspektorów UDT...związane jest to z tym że owi Inspektorzy zatrudnieni na przełomie ostatnich 7-8 lat mają niekiedy pensje na poziomie zatrudnianych aktualnie ludzi ma okres przeszkolenia, co wiadomo drastycznie się różni ilością obowiązków, nie wspominając już o kwestii doświadczenia i posiadanej już wiedzy. Niestety pracownicy wyższego szczebla (od kierownictwa wzwyż) nie zdają sobie kompletnie z tego sprawy, lub sprawę lekceważą - podwyżki Inspektorów są kuriozalnie śmieszne (rzędu 100-200 PLN na rok) w porównaniu do ilości pracy jaką trzeba włożyć w osiągnięcie kolejnej specjalności oraz analogicznie związanej z tym zwiększeniem ilości badanych urządzeń rocznie w danym rejonie pracy Inspektora. Ostatnio nawet nie ma szans na zmiany stanowiskowe - jest to oczywiście działanie celowe kadr, by dany Inspektor nie wskoczył przypadkiem w tzw. wyższe "widełki", gdzie jego minimalne wynagrodzenie siłą rzeczy musiałoby wzrosnąć. Dodatkowo nad UDT wisi ciągle groźba likwidacji premii i nagród, które wymusza ministerstwo zasłaniając się wydatkową i służebniczą misją rządu... Urządzeń podlegających pod dozór z każdym miesiącem przybywa, rejon Inspektora "puchnie" diametralnie szybko - niestety doba ma 24 godziny i pracownicy po prostu nie wyrabiają się z wykonaniem swoich czynności. Jeśli szybko nie znajdą się pieniądze na znalezienie nowych ludzi którym będzie można przydzielić kolejny rejon urządzeń oraz pieniądze na zróżnicowanie wypłat dla pracowników już zatrudnionych w stosunku do nowych, niebawem spotkamy się z sytuacją gdzie większość urządzeń w Kraju nie będzie posiadała wydanej decyzji na eksploatację, co wiadomo jaki będzie miało skutek.

Xyz 2019-03-16 13:26:18

Nie jest prawdą, że brakuje wykwalifikowanej kadry inżynierskiej. Poprostu UDT jest mało konkurencyjny w stosunku do prywatnych firm z branży, nie są w stanie niczym skusić kandydatów. Zarobki nie są na wysokim poziomie, benefity - nic specjalnego, obecnie to standard, a największą paranoją jest to, że samochodem służbowym nie można się poruszać w weekendy (nawet chcąc za taki "przywilej" płacić). Trzeba przy tym pamiętać, że Urząd jest urzędem tylko z nazwy i praca inspektora to nie picie kawy i zajmowanie się papierologią, to wykonywanie czynności przy urządzeniach technicznych, często praca bardzo niebezpieczna i bardzo odpowiedzialna. UDT niestety traci swój prestiż...

LESZEK 2019-03-15 14:48:15

Pan Prezes sie myli sa inz z praktyka w ABB SIMENSIE ODPOWIEDNIO PRZYGOTOWANI I MOZNA Z NIMI ROZMAWIAC NIE POTRZEBA ICH POL ROKU SZKOLIC, TYLKO PAN PREZES CHCE TEGOROCZNYCH ABSOLWENTOW ZA 4000 BRUTTO TAK SIE PANIE PREZESIE NIE DA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.