PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Pracownik przyszłości: Jakie kompetencje będą wymagane od kandydatów do pracy w przyszłości?

• Naukowcy przeanalizowali zmiany, które zachodzą na światowym rynku pracy i wyodrębnili zdolności, które w niedalekiej przyszłości będą szczególnie wymagane od kandydatów.
• Z raportu wynika, że przedsiębiorstwa, które lokują swoje biura w wielu miejscach na świecie, będą stawiały między innymi na: inteligencję społeczną i emocjonalną oraz zdolność do pracy w wielokulturowych środowiskach.

  • Autor: AT
  • 9 wrz 2016 11:37
Pracownik przyszłości: Jakie kompetencje będą wymagane od kandydatów do pracy w przyszłości?
Obecnie jest już coraz mniej zawodów, do których można przygotować się na etapie studiów czy praktyk zawodowych i później uprawiać je przez całe życie (fot.fotolia)
REKLAMA

Jesteś młody i nowe technologie to twoje naturalne środowisko? Możesz posiadać cechy, które już wkrótce będą pożądane na rynku pracy. Ich listę określa raport Future Work Skills 2020.

Amerykański instytut badawczy, który odpowiada za przygotowanie raportu mieści się w Pao Alto, globalnym centrum innowacji. Naukowcy przeanalizowali zmiany, które zachodzą na światowym rynku pracy i wyodrębnili zdolności, które w niedalekiej przyszłości będą szczególnie wymagane od kandydatów. Obecnie pracodawcy w kraju biją na alarm i uczulają, że młodym ludziom brakuje kompetencji twardych.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czytaj też: Branża IT i nowe technologie - to z nimi będą związane zawody przyszłości

Według raportu PARP, aż 47 proc. menedżerów ma takie zdanie o przedstawicielach pokolenia Y. To jednak może się wkrótce zmienić. Okazuje się bowiem, że doskonała znajomość nowych technologii i biegłość w poruszaniu się w wirtualnym świecie może być niezwykle pomocna w znalezieniu pracy.

E-pracownik i jego mocne strony

Z raportu przygotowanego przez amerykańskich badaczy wynika, że przedsiębiorstwa, które lokują swoje biura w wielu miejscach na świecie, będą stawiały między innymi na: inteligencję społeczną i emocjonalną oraz zdolność do pracy w wielokulturowych środowiskach.

Pierwsza kompetencja dotyczy predyspozycji do pracy zespołowej oraz odczytywania emocji drugiego człowieka - nie tylko na podstawie jego słów, ale również zachowania. Z kolei druga, wiąże się z pracą w międzynarodowym środowisku.

Czytaj też: Zawody z przyszłością: Kurator cyfrowy, projektant śmieci, menedżer śmierci cyfrowej

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Pracownik przyszłości: Jakie kompetencje będą wymagane od kandydatów do pracy w przyszłości?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.