PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Pracownik magazynowy ma wymagania. Jakie?

Jak wynika z raportu Segro i Randstad Polska „Rynek magazynowy i lekkiej produkcji – wyzwania i trendy w zatrudnieniu", prawie 40 proc. pracodawców magazynowych i produkcyjnych planuje w najbliższych miesiącach pozyskać nowych pracowników. Na pytanie, jak ich przyciągnąć i utrzymać w tak dynamicznych warunkach,oraz na wiele innych wyzwań pracodawców odpowiada nowe, eksperckie opracowanie Segro i Randstad Polska.

  • Autor:JS
  • 1 mar 2018 19:22
Pracownik magazynowy ma wymagania. Jakie?
Jak wynika z raportu Segro i Randstad Polska „Rynek magazynowy i lekkiej produkcji – wyzwania i trendy w zatrudnieniu", prawie 40 proc. pracodawców magazynowych i produkcyjnych planuje w najbliższych miesiącach pozyskać nowych pracowników. (fot. pixabay.com)
REKLAMA

– Firma Segro, działając jako deweloper, inwestor, ale także zarządca parków logistycznych, rozumie potrzeby swoich klientów, ale także innych firm, które starają się znaleźć właściwą drogę w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu i w obliczu ewolucji potrzeb pracowników. Raport opracowany we współpracy z Randstad Polska, ekspertem rynku pracy, dostarcza cennych danych oraz komentarzy. Ułatwią one naszym obecnym lub potencjalnym klientom dopasowanie oferty do wymogów rynku, a docelowo pomogą przyciągnąć i utrzymać pracowników – komentuje Magdalena Szulc, dyrektor Segro na Europę Centralną.

– Rynek pracownika w Polsce stał się faktem. Od dłuższego czasu ponad 80 proc. badanych jest przekonanych, że znajdzie jakąkolwiek inną pracę w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Trend ten szczególnie odczuwają firmy z branży produkcyjnej i magazynowej, zatrudniające duże wolumeny pracowników w przedziałach wynagrodzeń zbliżonych do płacy minimalnej. W tym przypadku nawet niewielka zmiana wynagrodzenia jest odczuwana w skromnych budżetach domowych pracowników– zauważa Paweł Kopeć, International Account& Bid Manager, Randstad.

 Skoro zatem pracodawcy planują podwyżki, jak firma może wyróżnić swoją ofertę? Na te pytania odpowiadają zarówno przedstawione w raporcie statystyki, jak i wypowiedzi eksperckie czy najlepsze rynkowe praktyki zebrane od klientów firmy Segro z wielu branż i regionów. Raport przedstawia również siedem kroków, które powinien wykonać pracodawca, aby przyciągnąć i utrzymać pracowników. Jednym z nich jest konsekwentna polityka świadczeń pozapłacowych.Pytani o cechy idealnego pracodawcy, respondenci aż w 77 proc.  wskazują na poziom wynagrodzenia i właśnie na benefity.

– Kilka ostatnich kwartałów pokazało, iż coraz większa grupa przedsiębiorców z branży magazynowej i produkcyjnej skłania się do oferowania swoim pracownikom pakietu świadczeń pozapłacowych. Jest to szczególnie widoczne w okolicach dużych miast i w strefach ekonomicznych, gdzie występuje koncentracja firm konkurujących o kandydatów o tym samym profilu. Na popularności szczególnie zyskuje darmowy transport z i do miejsca pracy, pozwalający pracodawcom pozyskiwać kandydatów z miejscowości oddalonych od przedsiębiorstwa, którzy w innym przypadku nie mieliby możliwości dotarcia do pracy – wyjaśnia Paweł Kopeć.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Pracownik magazynowy ma wymagania. Jakie?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • IMHO 2018-03-02 08:26:47

    Okolice Szczecina. Do pracownika magazynu dzwoni rekruter. - Dzień dobry. Widzę, że zajmuje się Pan praca magazynową. W okolicy Szczecina piwstaje nowy magazyn i poszukujemy pracowników. Czy może mi Pan powiedzieć ile aktualnie zarabia? - No na rękę to tak 1600 + dodatki. - Super, w takim razie u nas na start proponujemy Panu zarobki o 500 zł wyższe, co Pan na to? - Ale... Ja zarabiam 1600 euro. - ...

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.