W obliczu zwolnienia pracownika, pracodawca jest zawsze czujnie obserwowany przez pozostałych podwładnych. Zatrudnione osoby analizują jego każdy ruch i zastanawiają się, jak wobec nich postąpiłby szef.
Zarówno pracodawca, jak i pracownik mają pewne oczekiwania oraz cele związane z zakończeniem współpracy, o których warto porozmawiać.
- Rozmowa odbyta odpowiednio szybko pozwala uniknąć stresu wynikającego z ukrywania decyzji o rozstaniu i zwiększa szanse, że odbędzie się ono w łagodnej atmosferze – mówi Patryk Mordel, prezes firmy Smart MBC.
Pracodawca musi być przewodnikiem, który podchodzi do pracowników z poczuciem obowiązku i opieki. Powinien zastanowić się, co zrobi dana osoba po odejściu z pracy, czy będzie rekomendowała poprzednie miejsce zatrudnienia. Od tego, w jaki sposób pracownicy odchodzą, zależy wizerunek firmy.