Praca w ubezpieczeniach: Wynagrodzenia, benefity i pozytywny wizerunek pomoże przyciągnąć pracowników

Według badań firmy z branży ubezpieczeniowej nie są postrzegane jako atrakcyjni pracodawcy. Jak w takim razie mogą one pozyskiwać kandydatów do pracy?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Praca w ubezpieczeniach: Wynagrodzenia, benefity i pozytywny wizerunek pomoże przyciągnąć pracowników

PODZIEL SIĘ


Autor: InfoWire.pl/AT

11 paź 2017 12:35


• Łatwiej pozyskają kandydatów do pracy te spółki ubezpieczeniowe, które budowały na rynku świadomość własnej marki.

• Pracodawcy powinni więc dbać o pracowników. Wówczas pozytywna opinia o jego firmie będzie krążyła na rynku pracy.

• Warto pomyśleć o atrakcyjnym wynagrodzeniu. Nie należy zapominać o systemach premiowych oraz pozapłacowych benefitach.

• Pracownikom zależy dziś także na dobrze skomunikowanej lokalizacji. Jeśli pracodawca nie jest w stanie im tego zapewnić, być może rozwiązaniem będzie możliwość pracy zdalnej.

Świeżo upieczony absolwent studiów raczej nie będzie szukał pracy w branży ubezpieczeniowej. Według badań rynkowych, firmy z tego sektora nie są postrzegane jako atrakcyjni pracodawcy. Winny jest w dużej mierze… brak promocji ze strony spółek ubezpieczeniowych. Jak w takim razie mogą one pozyskiwać kandydatów do pracy?

Rozpoznawalność marki kluczem do sukcesu

Banki oraz firmy z branży FMCG są znane społeczeństwu. Dlatego też to właśnie do nich kierują swoje pierwsze kroki młodzi ludzie, wchodzący dopiero na rynek pracy.

- Przedsiębiorstwa, które zadbały o to, by ich reklamy pojawiały się w mediach, cieszą się znacznie większym zaufaniem i są lepiej postrzegane niż te, które nie inwestują w działania marketingowe i PR - zauważa Joanna Wyrębowska, Business Unit Manager HRK Financial Markets.

Czytaj też: Jak przyciągnąć pracowników do firmy?

Wnioski nasuwają się same: łatwiej pozyskają kandydatów do pracy te spółki ubezpieczeniowe, które budowały na rynku świadomość własnej marki. Niestety, wiele firm z branży zaniedbało podobne działania. Warto powrócić do dobrych praktyk. W końcu sumienny pracownik jest dziś na wagę złota i warto przyciągnąć go do firmy.

Kadra prawdę ci powie, dlatego dbaj o pracowników

Osoby zatrudnione w firmie są najlepszymi ambasadorami marki - oczywiście, jeśli mają o przedsiębiorstwie dobre zdanie. Dlatego pracodawca powinien dbać o pracowników. Wówczas pozytywna opinia o jego firmie będzie krążyła na rynku pracy. Warto więc pomyśleć o atrakcyjnym wynagrodzeniu, wynoszącym co najmniej równowartość obowiązującej na rynku mediany. Choć oczywiście im wyższe stawki, tym lepiej. Nie należy zapominać o systemach premiowych oraz pozapłacowych benefitach, takich jak bilety do teatru czy karnety na siłownię. To także przyciąga kandydatów.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.