Praca w marketingu ma dwa oblicza. Młodzi walczą o wejście do branży

Specjaliści zatrudnieni w firmowych działach marketingu mogą przebierać w ofertach pracy. Z drugiej strony mamy młodych ludzi, którzy chcą wejść do branży kreatywnej. Niestety nie jest to łatwe.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Praca w marketingu ma dwa oblicza. Młodzi walczą o wejście do branży

  • Do branży kreatywnej chce wejść sporo osób. Jak podkreśla Łukasz Wołek, CEO Abanana, jest duże zainteresowanie rekrutacją na stanowiska juniorskie.
  • Młodzi szukają również propozycji praktyk lub stażu. Problem w tym, że tego typu wakatów jest niewiele.
  • Agencje zamykają się na stażystów i praktykantów, a to działa na niekorzyść całego sektora - rynek pracy kurczy się.

Jak wynika z badania Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, rosnąca liczba projektów i klientów w agencjach reklamowych i mediowych sprawia, że zwiększa się zapotrzebowanie na pracowników. Aż 84 proc. badanych organizacji deklarowało, że w 2018 r. zwiększy liczbę zatrudnionych osób albo utrzyma ją na dotychczasowym poziomie.

Inwestycje firm w działania marketingowe sprawiają, że sytuacja pracowników jest coraz lepsza – zwłaszcza tych, którzy pracują w wewnętrznych działach firm. W tym obszarze kandydaci są zazwyczaj bierni, dlatego trzeba do nich dotrzeć i przekonać do zmiany pracy. Jak wynika z raportu firmy Antal, specjaliści i menedżerowie HR z marketingu otrzymali w 2018 r. średnio 7 ofert pracy.

- Większość prowadzonych projektów dotyczy szeroko rozumianej branży FMCG, e-Commerce oraz marketingu na pograniczu sprzedaży. Poszukiwani są np. kierownicy produktu, kierownicy kategorii, e-Commerce managerowie czy kierownicy marki. Kandydaci z tych obszarów mogą wybierać w ofertach, a wynagrodzenia nieznacznie rosną. Chętnych na wyżej wymienione stanowiska brakuje, dlatego firmy zwracają się o wsparcie do agencji rekrutacyjnych – komentuje Iwo Paliszewski, CEE marketing & employer branding manager w firmie Antal.

Z drugiej strony na rynku pojawiają się oferty pracy z „klasycznego” marketingu, obejmującego obszar digital, social media i branżę kreatywną. Jak przekonuje Iwo Paliszewski, kandydatów w tym obszarze jest sporo i agencje marketingowe, domy mediowe czy firmy szukające do siebie np. grafika czy specjalisty ds. social media mogą rekrutować samodzielnie.

- Dla tej grupy ofert pracy jest sporo, jednak na rynku jest bardzo dużo kandydatów i wpływa to na dużą konkurencję i jednocześnie brak wzrostów wynagrodzeń – dodaje Paliszewski.

- Duża dostępność kandydatów pracujących na zasadach freelance sprawia, że dużo firm decyduje się zlecać zadania, a nie zatrudniać na klasyczny etat. Duża dostępność sprawia, że projekty wymienione w drugiej grupie zwykle realizowane są bezpośrednio przez pracodawców właśnie z powodu dużej dostępności – dodaje.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.