PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Praca w IT, Future Processing: Jak wygląda praca w gliwickiej firmie?

- U nas nie ma czegoś takiego jak negocjowanie pensji. Jeśli ktoś przychodzi do nas i stawia nam ultimatum, że odejdzie jeśli nie dostanie przykładowo 1 tys. zł podwyżki, to niestety rozstajemy się z nim - mówi Ewa Ebelewicz-Plaza, head of people w Future Processing.

Praca w IT, Future Processing: Jak wygląda praca w gliwickiej firmie?
- Większość naszych pracowników pochodzi ze Śląska - mówi Ewa Eblewicz-Plaza, head of people w Future Processing. (Fot. Mat. pras.)
REKLAMA

Podczas rekrutacji stosujecie metodę, która nie jest popularna w Polsce - storytelling. Przykładem jest ubiegłoroczny projekt „Better Future - Medical Imaging Project”. Dlaczego storytelling?

Ewa Ebelewicz-Plaza, head of people w Future Processing: - Staramy się, aby to, co robimy, wyróżniało się na rynku, zwłaszcza wtedy, kiedy w grę wchodzą ważne dla nas z punktu widzenia strategicznego projekty. Pragniemy wyeksponować idee, które są dla nas bardzo ważne. Tym samym chcemy przyciągnąć do firmy odpowiednie osoby, które zainspirują się tym, co robimy i będą miały ochotę przejść przez proces rekrutacyjny. Jest to związane z intencją naszej firmy - chcemy, by dzięki nam świat był lepszy. Myślę, że storytelling to dobry i atrakcyjny sposób na przekazanie naszej wizji.

Storytelling pomaga sprostać wyzwaniom, jakie niesie za sobą nasilający się rynek pracownika?

- Faktycznie, wiele firm boryka się obecnie z problemami rekrutacyjnymi. Na rynku pracy mamy więcej ofert niż potencjalnych pracowników. Staramy się jednak być atrakcyjnym pracodawcą i pokazywać to, czym się zajmujemy.

Z drugiej strony chcemy również, by osoby, które do nas trafiają, pasowały do naszej kultury organizacyjnej. Dla przykładu, celem narracji związanej z Rembrandtem (projekt „Better Future - Medical Imaging Project”) było przekazanie głębokiej idei. Chcieliśmy pokazać, że szukamy ludzi do projektu, który w pozytywny sposób może wpłynąć na otoczenie. Sam fakt, że ktoś zgłosił się do nas i przebrnął przez wymagający proces rekrutacyjny, świadczy o jego zaangażowaniu.

Udaje się znaleźć odpowiednich pracowników? Proszę podać przykład.

- Dobrym przykładem jest wspomniany już projekt „Medical Imaging Project”. Jego celem jest pomoc w leczeniu nowotworów poprzez zwiększenie skuteczności diagnostycznej obrazowania. Wymagał on wąskich i specyficznych kompetencji. W ciągu 4 miesięcy trwania kampanii spłynęło do nas 75 CV. Z kolei z rekrutacji wewnętrznej zgłosiło się 28 osób, a ostatecznie na podstawie rekrutacji do projektu dołączyło 10 osób. Ogółem zatrudniliśmy 13 osób. Nasz cel rekrutacyjny spełniliśmy w 100 proc. Efekt ten to w dużej mierze zasługa ciekawego projektu. Ludzie chcą brać udział w czymś, co jest wartościowe i może pozytywnie wpłynąć na innych ludzi. Z drugiej strony poziom projektu pozwala na sprawdzenie i rozwinięcie swoich umiejętności.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Praca w IT, Future Processing: Jak wygląda praca w gliwickiej firmie?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Virtus 2017-10-24 22:14:46

    Mam nadzieję, że stracą najlepszych pracowników. Zamiast pieniędzy propaganda jacy jesteśmy wspaniali.

  • Zeghar 2017-10-23 18:14:33

    Ten ich storytelling wygląda jak subtelne wykorzystania szantażu emocjonalnego. W ciekawą stronę zmierza HR...

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.