Prognoza zatrudnienia pracodawców z sektora handlu dla III kwartału 2018 roku wynosi +12 proc. W stosunku do ubiegłego kwartału odnotowano wzrost o 4 punkty procentowe. - Na estymację wzrostu wpłynęło większe zapotrzebowanie na osoby doświadczone i zmotywowane do pracy w handlu, co ma związek z sezonowością w tej branży. Okres letni sprzyja zwiększaniu zatrudnienia pracowników w handlu detalicznego w kurortach wakacyjnych - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Agnieszka Adamiec, ekspert rynku pracy z agencji zatrudnienia Manpower.
- DlaHandlu.pl
- •18 cze 2018 16:07

Prognozowany na okres lipiec-wrzesień wzrost zatrudnienia w handlu pozytywnie nastawia pracowników, którzy w dobie rynku kandydata mogą wybierać oferty najlepiej dopasowane do swoich oczekiwań. - Pracodawcy coraz częściej dopasowują swoje propozycje i stanowiska do zmieniającego się rynku. Tendencja ta jest dobrze widoczna w dużych sieciach handlowych, które zwiększają wynagrodzenia zasadnicze, oferują pakiety benefitów również dla rodzin pracowników, zapewniają prywatną opiekę medyczną, a także pakiety sportowe i inne dodatki kafeteryjne - wskazuje ekspertka Manpower.
Przy strukturze stanowisk w sklepach wielkopowierzchniowych niektórzy pracodawcy odchodzą od 360 stopniowych zakresów zadań.
Czytaj też: Ponad 6 tys. zł. Tyle zarabiają w handlu mieszkańcy tego miasta
- Pracownicy zajmują się jedynie obsługą klienta, obsługą kas lub rozkładaniem towaru. Dzięki takiemu podziałowi zadań każdy z kandydatów może zdecydować o kierunku rozwoju swojej kariery w handlu. To także sprzyja zatrudnianiu obcokrajowców, którzy nie znają jeszcze języka polskiego. Osoby te niechętnie podchodzą do pracy w obsłudze klienta z powodu konieczności komunikacji w języku polskim. Podział stanowisk handlowych ze względu na stopień kontaktu z klientem pozwala na wyodrębnienie tych obszarów, gdzie możliwe jest zaangażowanie pracowników obcojęzycznych. Zwiększa to ich komfort pracy w handlu, stopniowo przygotowując do współpracy z klientem - tłumaczy Agnieszka Adamiec.
Ekspertka zauważa, że handel to już nie stereotypowa praca fizyczna związana z wykładaniem towaru czy praca w magazynie przysklepowym. Zatrudnienie w tym sektorze może się wiązać jedynie z obsługą klienta, bez konieczności angażowania się w aktywności około handlowe. Ponadto, sezonowo obszar sprzedaży może pozwolić pracownikom na pracę w niepełnym wymiarze godzin, co również podniesie liczbę zatrudnionych osób.
Więcej przeczytasz na DlaHandlu.pl


KOMENTARZE (0)