Praca w handlu odzyskuje renomę

Prognoza zatrudnienia pracodawców z sektora handlu dla III kwartału 2018 roku wynosi +12 proc. W stosunku do ubiegłego kwartału odnotowano wzrost o 4 punkty procentowe. - Na estymację wzrostu wpłynęło większe zapotrzebowanie na osoby doświadczone i zmotywowane do pracy w handlu, co ma związek z sezonowością w tej branży. Okres letni sprzyja zwiększaniu zatrudnienia pracowników w handlu detalicznego w kurortach wakacyjnych - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Agnieszka Adamiec, ekspert rynku pracy z agencji zatrudnienia Manpower.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Praca w handlu odzyskuje renomę

PODZIEL SIĘ


Autor: DlaHandlu.pl

dlahandlu.pl

18 cze 2018 16:07


Prognozowany na okres lipiec-wrzesień wzrost zatrudnienia w handlu pozytywnie nastawia pracowników, którzy w dobie rynku kandydata mogą wybierać oferty najlepiej dopasowane do swoich oczekiwań. - Pracodawcy coraz częściej dopasowują swoje propozycje i stanowiska do zmieniającego się rynku. Tendencja ta jest dobrze widoczna w dużych sieciach handlowych, które zwiększają wynagrodzenia zasadnicze, oferują pakiety benefitów również dla rodzin pracowników, zapewniają prywatną opiekę medyczną, a także pakiety sportowe i inne dodatki kafeteryjne - wskazuje ekspertka Manpower.

Przy strukturze stanowisk w sklepach wielkopowierzchniowych niektórzy pracodawcy odchodzą od 360 stopniowych zakresów zadań.

Czytaj też: Ponad 6 tys. zł. Tyle zarabiają w handlu mieszkańcy tego miasta

- Pracownicy zajmują się jedynie obsługą klienta, obsługą kas lub rozkładaniem towaru. Dzięki takiemu podziałowi zadań każdy z kandydatów może zdecydować o kierunku rozwoju swojej kariery w handlu. To także sprzyja zatrudnianiu obcokrajowców, którzy nie znają jeszcze języka polskiego. Osoby te niechętnie podchodzą do pracy w obsłudze klienta z powodu konieczności komunikacji w języku polskim. Podział stanowisk handlowych ze względu na stopień kontaktu z klientem pozwala na wyodrębnienie tych obszarów, gdzie możliwe jest zaangażowanie pracowników obcojęzycznych. Zwiększa to ich komfort pracy w handlu, stopniowo przygotowując do współpracy z klientem - tłumaczy Agnieszka Adamiec.

Ekspertka zauważa, że handel to już nie stereotypowa praca fizyczna związana z wykładaniem towaru czy praca w magazynie przysklepowym. Zatrudnienie w tym sektorze może się wiązać jedynie z obsługą klienta, bez konieczności angażowania się w aktywności około handlowe. Ponadto, sezonowo obszar sprzedaży może pozwolić pracownikom na pracę w niepełnym wymiarze godzin, co również podniesie liczbę zatrudnionych osób.

Więcej przeczytasz na DlaHandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.