- Branża finansowa stoi przed trudnym wyzwaniem, jakim jest tworzenie takich warunków pracy, aby również młodzi chcieli być jej częścią - mówi Artur Nowak-Gocławski z ANG Spółdzielni.
- Autor:jk
- •23 lut 2018 16:15

- W ciągu kilku lat pokolenie Y będzie stanowiło 75 proc. siły roboczej na świecie.
- 3/4 millenialsów uważa, że biznes ma pozytywny wpływ na społeczeństwo, jednak wg 59 proc. firmy dbają przede wszystkim o własne interesy, zamiast przyczyniać się do poprawy sytuacji ogółu.
- Praca w bankowości nie jest dla osób młodych powodem do dumy.
- Z kolei pod koniec kwietnia 2017 r. w sektorze bankowym pracowało o 14 tys. osób mniej niż w szczycie przypadającym na koniec 2008 r.
Stopa bezrobocia w Polsce nadal pozostaje na bardzo niskim poziomie - jak podaje GUS, w styczniu 2018 r. wyniosła 6,8 proc. I choć jest to pozytywny dla gospodarki trend, to dla niektórych może oznaczać problemy. Niski poziom bezrobocia sprawia, że nadal panuje rynek pracownika, a co za tym idzie - firmy mają problemy ze znalezieniem odpowiedniej kadry.
Czytaj też: 80 proc. załogi tej firmy to millenialsi. To dla nich likwidują... biurka
Ratunkiem może się okazać zatrudnianie osób młodych, w tym tzw. millenialsów. Jednak ich podejście do pracy i pracodawcy często znacząco się różni od wymagań starszych pracowników. Jeśli firma chce zatrzymać u siebie młodych pracowników, to czeka ją wiele zmian, zwłaszcza w kwestii odpowiedzialności społecznej.
Dopasowanie się do wymagań młodych
Jak podaje Deloitte, w najbliższym czasie młodzi ludzie zaczną opanowywać rynek pracy, a do 2025 r. będą stanowić 3/4 siły roboczej na świecie.
Millenialsi, czyli tzw. pokolenie Y, to według najprostszego podziału osoby urodzone między 1980 a 2000 r. Nie są to pracownicy przywiązani do jednego miejsca pracy, a od zarabiania i posiadania ważniejsza jest dla nich jakość i doświadczenie życiowe. Dlatego firmy, które zechcą powiększać swoją kadrę o millenialsów, będą musiały zacząć przykładać większą uwagę m.in. do takich aspektów działalności, jak etyka czy zrównoważony rozwój. Co prawda z badania The Deloitte Millennial Survey 2017 wynika, że większość młodych pozytywnie postrzega biznes, to jednak blisko 60 proc. ankietowanych uważa, że firmy za bardzo skupiają się na własnych interesach, zamiast przyczyniać się do poprawy sytuacji ogółu.

Słowa kluczowe
- Artur Nowak-Gocławski
- ANG Spółdzielnia Doradców Kredytowych
- ING Bank Śląski
- Maja Chabińska-Rossakowska
KOMENTARZE (1)