PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Praca w call center? Do niej także trzeba się przygotować

• Kandydaci do pracy w call center z reguły nie muszą posiadać szczegółowej wiedzy z danej branży.
• Rekruterzy większą uwagę zwracają na kulturę osobistą, język i osobowość.
• Telemarketer może spodziewać się testów kreatywności i umiejętności sprzedażowych.

  • Autor:JP
  • 7 kwi 2016 12:50
Praca w call center? Do niej także trzeba się przygotować
Konsultant telefoniczny to zawód, w którym - oprócz umiejętności - liczy się osobowość i zaangażowanie. (Fot.: Flickr, CC BY-ND 2.0)
REKLAMA

Po zaproszeniu na rozmowę o pracę w call center warto zapoznać się ze stroną internetową firmy: czym się zajmuje, jakie usługi oferuje i kim są klienci.

Niewykluczone, że trzeba będzie też poszerzyć wiedzę w jakiejś konkretnej dziedzinie.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

– Ogólna wiedza z danej branży jest mile widziana, ale nie ma powodów do większych obaw. Przed każdą kampanią wszyscy konsultanci przechodzą dokładne szkolenie z oferty, którą będą prezentowali klientom – wyjaśnia Monika Stefaniuk, specjalista ds. rekrutacji.

Rekruterzy dużą uwagę zwracają też na kulturę osobistą. – Obserwujemy, czy kandydat potrafi dopasować się do rozmówcy, zachować odpowiedni język. Tego wrodzonego wyczucia i taktu nie nauczymy potencjalnego konsultanta na szkoleniach – opowiada Paulina Makowska, kierownik ds. kadr i administracji, odpowiedzialna za rekrutację w Telmon.

W call center bardzo ważny jest głos i sposób wypowiedzi. Telemarketer nie może mieć słyszalnych wad wymowy, a ton jego głosu musi być przyjemny dla klienta.

– Bierzemy poprawkę na to, że zająknięcia u kandydata mogą być spowodowane stresem, a w rzeczywistości taka osoba może okazać się bardzo dobrym sprzedawcą – mówi Paulina Makowska.

Jakie padną pytania?

Konsultant telefoniczny to zawód, w którym - oprócz umiejętności - liczy się osobowość i zaangażowanie.

– Dobry telemarketer powinien przede wszystkim umieć aktywnie słuchać, traktować każdego rozmówcę indywidualnie i starać się go zrozumieć, by pomóc w wyborze najlepszego rozwiązania. W trakcie rozmowy trzeba też szybko reagować na docierające informacje i pokazać korzyści, które klient zyska, jeśli zdecyduje się na zakup – tłumaczy Monika Stefaniuk.

Kandydaci często obawiają się dziwnych lub podchwytliwych pytań rekrutera.

– Jednym z pierwszych, najczęściej zadawanych pytań jest „co pan/pani wie o naszej firmie?” Pozwala nam to ocenić, czy kandydat potraktował ofertę pracy poważnie, czy zadał sobie trud wyszukania informacji na temat przyszłego pracodawcy – opowiada  Monika Stefaniuk.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Praca w call center? Do niej także trzeba się przygotować

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.