PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Praca w branży turystycznej: Znajomość języków i dyspozycyjność ważniejsza niż wykształcenie

  • Autor: aw
  • 25 lip 2017 19:02

Znajomość języków obcych i wiedza specjalistyczna najbardziej cenionymi kompetencjami wśród pracodawców branży turystycznej - wynika z badania rynku pracy w turystyce, jakie zostało przeprowadzone na zlecenie Ministerstwa Sportu i Turystyki przez firmę Grupa BST.

Praca w branży turystycznej: Znajomość języków i dyspozycyjność ważniejsza niż wykształcenie
Tymczasowy/sezonowy/dorywczy charakter pracy, dotyczy ok. 10 proc. pracowników branży turystycznej (fot.pixabay)
REKLAMA

• Celem badania było: zebranie i analiza danych w zakresie poznania opinii pracowników na temat pracy w turystyce i warunków jej wykonywania, diagnoza potencjału zatrudnieniowego i zapotrzebowania pracodawców na kompetencje zawodowe w turystyce.

• Okazuje się, że branżę stanowią głównie prywatne niewielkie przedsiębiorstwa zatrudniające maksymalnie 4 osoby.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

• Co trzeci badany pracownik branży turystycznej wykonuje pracę, która nie jest zgodna z jego wykształceniem.


Zdecydowana większość badanych podmiotów branży turystycznej to firmy prywatne (ponad 90 proc.), w tym działalność gospodarcza prowadzona przez osoby fizyczne wynosi 81,8 proc. Dominują przedsiębiorstwa najmniejsze, zatrudniające cztery osoby lub mniej. Najmniej liczne są podmioty największe – zatrudniające powyżej 100 osób; najwięcej podmiotów najmniejszych, zajmuje się przede wszystkim organizacją turystyki i pośrednictwem turystycznym oraz gastronomią.

Umowa na etat czy cywilnoprawna?

Stały charakter pracy najczęściej deklarują pracownicy podmiotów, których głównym zakresem działalności jest organizacja turystyki i pośrednictwo turystyczne, natomiast najrzadziej osoby zatrudnione w firmach świadczących usługi zakwaterowania. Również pracodawcy potwierdzają, że umowa na czas nieokreślony jest najczęściej stosowaną, a ponadto, w ponad połowie badanych podmiotów, jest główną formą świadczenia pracy.

Umowy zlecenia/o dzieło, lub staż/wolontariat, choć stosowane odpowiednio przez 62,9 proc. i 30,9 proc. pracodawców, bardzo rzadko stanowią główną formę zatrudnienia (4,8 i 0,9 proc.). Tymczasowy/sezonowy/dorywczy charakter pracy, dotyczy ok. 10 proc. pracowników branży turystycznej.

Źródło: Raport Grupy BST
Źródło: Raport Grupy BST
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Praca w branży turystycznej: Znajomość języków i dyspozycyjność ważniejsza niż wykształcenie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA