PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Praca w banku: Młodzi jej nie chcą. Banki muszą dostrzec problem i rozpocząć zmiany

Przedstawiciele pokolenia Y w 2025 roku zdominują rynek pracy. Co czwarty zatrudniony będzie reprezentantem tej generacji. Czy do tego czasu bankom uda się zmienić i zachęcić młodych do pracy w bankowości?

Praca w banku: Młodzi jej nie chcą. Banki muszą dostrzec problem i rozpocząć zmiany
Sektor bankowy jest postrzegany przez młodych jako mało dynamiczny, a praca w banku kojarzy się z pracą w urzędzie. (Fot. Pixabay)
REKLAMA

Rozwój zawodowy i zdobywanie nowych umiejętności jest dla blisko 42 proc. studentów i młodych absolwentów głównym czynnikiem wyboru pracy. Kolejne miejsce, ze znacznie niższą liczbą wskazań (15,6 proc.) zajmuje atrakcyjne wynagrodzenie. Dopiero na dalszych miejscach znalazły się równowaga między życiem zawodowym i prywatnym (8,5 proc.) oraz dobra atmosfera w pracy (7,3 proc.) - wynika z najnowszej edycji badania „Pierwsze kroki na rynku pracy” firmy Deloitte.

Pokolenie Y ceni dynamiczne i kreatywne miejsce pracy, ale nie sądzi, że znajdzie je w sektorze bankowości. W związku z tym banki, które dziś zwalniają, w przyszłości mogą mieć kłopoty z rekrutacją.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Jeszcze niedawno praca w banku – nawet na stanowisku kasjera – była uważana za prestiż. Teraz jest nieco inaczej. Już dzisiaj zauważamy, że nasi klienci mają problem z pozyskaniem młodych pracowników. Podczas rekrutacji w jednym z banków wielu przedstawicieli pokolenia Y rezygnowało już w trakcie procesu – mówi Sebastian Sala, team manager w Antal Banking & Insurance.

Praca w banku jak praca w urzędzie?

Również Beata Jaźwiec, dyrektor pionu zarządzania kadrami w banku Citi Handlowy potwierdza, że sektor bankowy jest postrzegany przez młodych jako mało dynamiczny, a praca w banku kojarzy się z pracą w urzędzie. Pokolenie Y ma również inne oczekiwania.

- Amerykańskie badania pokazują, jak pokolenie Y postrzega rozwój kariery. Dla nich praca w jednym miejscu przez 8 miesięcy to już długi staż i przejaw lojalności wobec pracodawcy. Są bardzo dynamiczni, głodni rozwoju i sprawni w używaniu nowinek technologicznych, ale zarazem trudno im pogodzić się z wizją długotrwałego budowania kariery metodą małych kroków – ocenia Jaźwiec.

Banki muszą się zmienić

Sebastian Sala podkreśla, że jeśli młoda osoba ma do wyboru pracę za 2,5 - 3 tys. zł brutto w banku lub innej firmie – wybiera drugą opcję. – Banki muszą dostrzec problem i rozpocząć zmiany. Powinny przeanalizować wartości młodych oraz ich oczekiwania, a następnie dostosować się do nich. W przeciwnym razie, za kilka lat mogą mieć ogromne kłopoty z pozyskaniem nowych pracowników – ocenia.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Praca w banku: Młodzi jej nie chcą. Banki muszą dostrzec problem i rozpocząć zmiany

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Ffff 2016-04-24 10:02:06

    O czym ta jazwiec z tego podłego banku chrzanu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.