Praca w bankowości: Przez automatyzację ludzie tracą zatrudnienie, ale są tacy, którzy na niej zyskują

• Postępująca automatyzacja sektora bankowości i finansów może wzbudzać obawy specjalistów o przyszłość zawodową.
• Jednak cyfryzacja branży jest również szansą na rozwój dla wielu wysoko wykwalifikowanych oraz patrzących w przyszłość profesjonalistów.
• Powtarzalne prace znikają zastąpione stanowiskami w obszarze inżynierii automatyki, informatyki bankowej, analizy danych, przywództwa i kreatywności
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Praca w bankowości: Przez automatyzację ludzie tracą zatrudnienie, ale są tacy, którzy na niej zyskują

Jak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Deloitte, Oxford Martin School oraz Oxford University, w ciągu najbliższych dwudziestu lat, technologia, automatyka i robotyka przyczynią się do ogromnych zmian na rynku pracy.

Czytaj też: Banki zwalniają, zatrudniają i dobrze płacą. Paradoks?

Wedle tych szacunków, 35 proc. stanowisk w Wielkiej Brytanii i aż 47 proc. stanowisk w Stanach Zjednoczonych będzie w przyszłości zagrożonych likwidacją. Badanie wykazało, że największe obawy powinny mieć osoby wykonujące pracę związaną z powtarzalnymi procesami, zadaniami biurowymi i wsparciem sprzedaży. Z drugiej strony, spać spokojnie mogą biegli w technologiach cyfrowych profesjonaliści z silnie rozwiniętymi kompetencjami z zakresu przywództwa i kreatywności.

Niepewnie w bankowości

Wyżej wymienione trendy są również obserwowane w sektorze bankowości i finansów. Lloyd Banking Group, największy brytyjski bank detaliczny, w 2014 znalazł się na czołówkach gazet po tym, jak zapowiedział zwolnienia grupowe oraz ogłosił plany zainwestowania w nową strategię cyfrową 1,6 miliarda funtów.

Lloyd nie jest wyjątkiem, ponieważ obieranie kursu na rozwój technologii cyfrowych stało się standardem wśród wielu globalnych instytucji finansowych. W dużej mierze jest to rezultatem kryzysu kredytowego z 2008 roku – od tego czasu zaawansowana automatyka procesów jest wykorzystywana do niwelowania jego negatywnych skutków.

Automatyka to nie tylko redukcja kosztów, ale również odpowiedź na wyzwania natury prawnej, bowiem pozwala na śledzenie i rejestrowanie transakcji w ramach jednego procesu online. To wszystko przekłada się na zminimalizowanie ryzyka błędu oraz dostarczenie klientom szybszych i wydajniejszych usług.

− Model działania całego sektora bankowego znajduje się na etapie fundamentalnych zmian. Cyfryzacja, modele samoobsługowe (np. bankowość internetowa i mobilna) oraz nowi gracze na rynku przyczynią się do dalszego rozwoju tej tendencji – twierdzi Mariusz Dyrda, section manager IT contracting w Hays Poland. − Efektywność kosztowa szczególnie zyskuje na znaczeniu teraz, gdy koszty związane z regulacjami rynku są wyższe, a marże w podstawowej działalności banków spadają.

Znikną proste czynności

Zdaniem eksperta Hays, automatyzacja procesów znacznie przyspieszy w nadchodzących latach, a sektor finansowy będzie zmuszony nadążyć za innowacjami. – Porównując finanse i bankowość z innymi branżami, na przykład branżą automotive, wydajność procesów zachodzących w działach finansowych banków pozostawia wiele do życzenia. Najnowsze narzędzia i rozwiązania IT pozwolą na zautomatyzowanie i racjonalizację prostych zadań - uważa Dyrda.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.