PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Praca i wynagrodzenia w bankowości. Pandemia wymusiła wiele decyzji i zmian

Pandemia z jednej strony przyspieszyła pewne zmiany, które w bankach trwały od dłuższego czasu. Z drugiej zaś -  spowolniła nieuniknione decyzje o redukcjach czy przystosowaniu struktur do docelowych modeli biznesowych.

Praca i wynagrodzenia w bankowości. Pandemia wymusiła wiele decyzji i zmian
W bankowości obserwowana jest stabilizacja wynagrodzeń, a pracodawcy są zdecydowanie mniej skłonni odpowiadać na presję płacową (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Na rynku pracy w sektorze bankowości mamy ekspertów, którzy podobnie jak przed pandemią - a nawet bardziej - mogą liczyć na oferty pracy oraz na kontroferty obecnych pracodawców.
  • Z drugiej strony mamy pracowników, którzy już wcześniej ucierpieli z powodu konsolidacji banków oraz rynku finansowego. Im pandemia nie poprawiła ich sytuacji.
  • Jeżeli chodzi o zarobki, to w bankowości obserwowana jest stabilizacja wynagrodzeń, a pracodawcy są zdecydowanie mniej skłonni odpowiadać na presję płacową.

W sektorze bankowym postępująca cyfryzacja od wielu lat sprawia, że pracodawcy redukują zatrudnienie. W ciągu dekady banki działające w naszym kraju zmniejszyły liczbę pracowników o ok. 30 tys. Przypomnijmy, w 2008 roku w branży pracowało ponad 180 tys. osób. Trend przybrał na sile w ostatnich miesiącach. Zgodnie z danymi KNF, na koniec października 2020 r. sektor zatrudniał niespełna 150 tys. osób. To o ponad 8,3 tys. mniej niż rok wcześniej.

Nie bez znaczenia jest kurcząca się liczba placówek bankowych. Pandemia sprawiła, że klienci jeszcze częściej korzystają z usług banku zdalnie i rzadziej zaglądają do oddziałów, które stają się zbędne. Potwierdzają to dane KNF, z których wynika, że na koniec października funkcjonowało 11,8 tys. punktów, czyli o 1,2 tys. mniej niż w analogicznym okresie w 2019 r.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Cyfryzacja w bankach przyspieszyła

Jak widać, pandemia przyspieszyła digitalizację. Potwierdza to także badanie Deloitte „Digital Banking Maturity 2020. How banks are responding to digital (r)evolution?”, z którego wynika, że w trakcie pandemii 60 proc. przebadanych banków zamknęło lub skróciło czas pracy placówek, 11 proc. zrezygnowało z wybranych metod otwierania rachunków, a 6 proc. w ogóle zaprzestało oferowania nowych rachunków lub ograniczyło dostęp nowych klientów do niektórych produktów.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Praca i wynagrodzenia w bankowości. Pandemia wymusiła wiele decyzji i zmian

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA