PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Praca dziennikarza coraz trudniejsza. Czy jeszcze ma przyszłość?

• Znaczenie tradycyjnych mediów powoli będzie spadać – wynika z badania Ecco International Communications Network.
• Według dziekana UW internet doprowadził do powstania zjawiska, które można nazwać „demokratyzacją komunikowania”.
• 32 proc. dziennikarzy odczuwa mniejszą stabilność zawodową w swojej branży.
• Tyle samo badanych przyznaje, że duży wpływ na jakość codziennej pracy mają wprowadzane cięcia budżetowe.

  • Autor:AT
  • 23 maj 2016 17:03
Praca dziennikarza coraz trudniejsza. Czy jeszcze ma przyszłość?
Zdaniem 35 proc. dziennikarzy z 10 krajów, coraz bardziej napięte terminy przekładają się na jakość zbieranych informacji, a co za tym idzie, gotowych treści (fot.PTWP)
REKLAMA

Badanie Ecco International Communications Network pt. „Jaka będzie przyszłość dziennikarstwa?” pokazało, że powoli będzie spadać znaczenie tradycyjnych mediów tj. dzienników i tygodników.

Maleje poczucie stabilności w zawodzie dziennikarza

Jak wynika z badania Ecco International Communications Network pt. „Jaka będzie przyszłość dziennikarstwa?” ponad 1/3 dziennikarzy twierdzi, że maleje poczucie stabilności w ich zawodzie. Poza aspektami finansowymi tj. cięciami budżetowymi, powyższą opinię według 26 proc. ma potwierdzać także niższa jakość pracy, a zdaniem 35 proc. znaczący wzrost liczby i zakresu obowiązków. 32 proc. ankietowanych przyznało tym samym, że poprzez większą liczbę wykonywanych zadań, ma mniej czasu na zebranie i analizę informacji.

Praca dziennikarzy, a rozwój mediów (fot.mat.pras.)
Praca dziennikarzy, a rozwój mediów (fot.mat.pras.)

Jednocześnie, zdaniem 35 proc. dziennikarzy z 10 krajów, coraz bardziej napięte terminy przekładają się na jakość zbieranych informacji, a co za tym idzie, gotowych treści – wynika z badania. - W zaistniałych warunkach na światowym rynku mediów, kluczową rolę mogą przez to odegrać materiały dostarczane przez specjalistów od komunikacji.

Czytaj też: Prawo powinno lepiej definiować zawód dziennikarza, aby chronić jego tajemnicę zawodową

- Wnioski tego badania są oczywiste i ściśle powiązane ze zmianami na rynku wydawniczym. Zmieniają się media, zmienia się rola dziennikarzy, zmieniają się oczekiwania względem konsultantów PR oraz same narzędzia pracy. Nie wystarczy dostarczać inspirujących tematów do przygotowania publikacji. Rola agencji nie sprowadza się tylko do znajomości dziennikarzy i dostarczaniu im treści. Obecnie oczekuje się od nas współtworzenia newsów i pomocy w ich przygotowaniu, a także dostarczania unikalnych materiałów ilustrujących treści jak: infografiki, dokumentację video, a nawet animacje - mówi Norbert Ofmański, prezes On Board Think Kong.

Zmiany szansą dla firm PR

Uważa on, że obecne zmiany są olbrzymią szansą dla profesjonalnych firm PR.

- Stajemy się partnerem dziennikarzy, a nasza praca ma coraz większe przełożenie na budowanie zasięgu oraz zaangażowania samych konsumentów. Sprostać takim wyzwaniom można m.in. inwestując w rozwój kompetencji agencji w tworzeniu strategii content marketingu, SEO oraz możliwości analizowania danych. Często sprowadza się to do tworzenia zupełnie nowych zespołów zatrudniających osoby spoza środowiska ściśle PR – dodaje Ofmański.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Praca dziennikarza coraz trudniejsza. Czy jeszcze ma przyszłość?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.