Jak podaje serwis Pracuj.pl, aktualnie w Polsce jest ponad 5700 ofert pracy dla osób, które posiadają kompetencje w obszarze administracji oraz rozwoju oprogramowania. Tak duży wybór sprawia, że specjaliści jasno precyzują swoje wymagania, rosną ich oczekiwania, a zainteresowanie skupia się wyłącznie na tych propozycjach, które w 100 proc. spełniają kryteria przyszłej, idealnej pracy.
Oryginalne benefity
W związku z tym, obok atrakcyjnego wynagrodzenia, firmy prześcigają się w różnych benefitach pozapłacowych tj. prywatna opieka medyczna, karnet na siłownię czy nauka języka obcego. Jak zatem znaleźć tego najlepszego z najlepszych?
- Na popularności systematycznie zyskuje outsourcing kadry IT. Jest to rozwiązanie, które pozwala czasowo zasilić własny zespół o dodatkowych pracowników, bez konieczności ich zatrudniania na stałe. Kolejną opcją jest outsourcing projektowy, gdzie realizację projektu powierzamy w całości firmie zewnętrznej, specjalizującej się w danej dziedzinie - mówi Anna Borowska-Szlaga senior recruitment & outsourcing consultant w Infinite IT Solutions.
- Przykładowo, jeśli projekt zakłada produkcję oprogramowania, firma outsourcingowa przeprowadzi analizę, implementację, szkolenia, aż po bieżące utrzymanie i rozwój systemu. Jeśli przedsiębiorca chce na stałe zatrudnić pracownika o kompetencjach IT, jednak zagadnienia typu JAVA, JEE, CSS3 czy choćby AngularJS brzmią dla niego dosyć enigmatycznie, warto rozważyć zlecenie rekrutacji na zewnątrz – wyjaśnia.
Ciekawe ogłoszenie o pracę
Decydując się na samodzielne poszukiwania kandydata do pracy, należy zacząć od samej oferty pracy, która powinna się wyróżniać spośród innych propozycji zawodowych i zawierać kluczowe informacje: opis projektu i wykorzystywanych technologii, stawkę, formę współpracy oraz lokalizację.
Dobry kontakt
Kolejnym elementem, ważnym dla procesu rekrutacji i znalezienia najlepszego pracownika jest bezpośredni kontakt, podczas którego rekruter jest w stanie przekazać więcej szczegółowych informacji, które mogą okazać się kluczowymi w momencie podejmowania decyzji.
Media społecznościowe
Nie mniej istotną kwestią jest obecność firmy na portalach branżowych (Linkedin, Goldeline czy w mediach społecznościowych Facebook, Twitter, Google+) oraz udział w wydarzeniach branżowych, które także wspierają pozyskanie specjalistów IT.