Ponad połowa Polaków nie wysłałaby CV do firmy o złej opinii

• Prawie 60 proc. pracowników twierdzi, że nie wysłałoby CV do firmy, jeżeli wszystkie opinie, które znajdują na jej temat są negatywne.
• Być może taka postawa jest spowodowana tym, że aż 57 proc. z nas ma za sobą negatywne doświadczenia z pracodawcą.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Ponad połowa Polaków nie wysłałaby CV do firmy o złej opinii

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

23 mar 2016 10:14


Dobra reputacja wyraźnie zwiększa wartość firmy i zapewnia jej trwałą przewagę konkurencyjną. Dla pracownika, praca w renomowanej instytucji to z kolei ważny punkt w karierze i przepustka do dalszego rozwoju. Z badania przeprowadzonego przez największy w Polsce portal opinii o pracodawcach wynika, że 57 proc. zatrudnionych ma za sobą negatywne doświadczenia z pracodawcą – przyznają, że zdarzyło im się przyjąć propozycję pracy i później tego żałować.

– O tym, że problem jest powszechny, rekruterzy mogą przekonać się niemal przy każdej rekrutacji. Kandydaci na ogół nie chcą podać przyczyny rezygnacji z dotychczasowej pracy, mimo, że rozpoczęli ją np. 3 miesiące wcześniej. Bywa też, że powód podają wprost – najczęściej jest to rozczarowanie wynikające z warunków umowy, które okazały się inne niż te ustalone przy rozpoczęciu współpracy – mówi Michał Środa z GoWork.pl.

Większość nie wysłałaby nawet CV

Zdaniem większości ankietowanych, lepiej jest dmuchać na zimne. 59,5 proc. z nich odpowiedziało, że nie wysłałoby CV do firmy, która ma wyłącznie złe opinie, choć 24,8 proc. zaryzykowałoby, jeżeli mimo negatywnych opinii, firma cieszyłaby się mocną pozycją na rynku. 15,7 proc. badanych uważa natomiast, że wysyłając CV nic nie ryzykuje i spróbowałoby zweryfikować firmę podczas ewentualnej rozmowy kwalifikacyjnej.

Dobry pracodawca, cieszący się uznaniem to szansa na stabilność i rozwój. Być może dlatego aż 71,7 proc. osób biorących udział w ankiecie przywiązuje tak dużą wagę do wizerunku firmy w której pracuje i przyznaje, że praca w renomowanej organizacji to ważny punkt w karierze.

Jedynie 8,8 proc. pracowników twierdzi, że wizerunek pracodawcy nie ma dla nich żadnego znaczenia. Tymczasem, złe doświadczenia z pracodawcą to problem dotyczący nie tylko poszkodowanych. Pracownicy którzy raz się sparzyli cechują się większą ostrożnością przy wyborze kolejnego miejsca zatrudnienia. Często widoczny jest też u nich spadek motywacji.

W ankiecie przeprowadzonej przez GoWork.pl na początku marca wzięło udział 5,5 tys. pracowników firm z całej Polski.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.