Choć mają dopiero rok już otwierają biuro w Nowym Jorku i planują globalną ofensywę. Założona przez Piotra Reicherta i Dariusza Ossowskiego firma Onwelo na razie zatrudnia 80 osób, ale w ciągu trzech lat planuje przyjąć ponad 2 tys. specjalistów IT w Polsce i za granicą.

Start-up Onwelo, który został założony w ubiegłym roku przez Piotra Reicherta (m.in. byłego członka zarządu firmy Comarch) oraz Dariusza Ossowskiego (zajmował stanowiska zarządzające m.in. w takich firmach jak: Atos, Comarch czy Sygnity), otwiera biuro w Nowym Jorku i planuje globalną ekspansję. - Zaufali nam poważni inwestorzy – mówi Piotr Reichert. Znaczący pakiet akcji w firmie należy bowiem m.in. do Helene Zaleski, byłej przewodniczącej rady nadzorczej Alior Banku, oraz Nielsa Lundorffa, współzałożyciela i byłego wiceprezesa Alior Banku.
Jak podkreśla Reichert, w osiągnięciu ambitnego celu firmie ma pomóc ściśle dopasowanie ekspertów IT do określonych zadań projektowych oraz przyjęta kultura organizacyjna, której częścią jest mocne wsparcie mentorskie członków zespołu.
Start-up chce rosnąć
Firma obecnie liczy 80 pracowników. Ponad 50 proc. z nich ma więcej niż 10 lat doświadczenia na rynku IT. Onwelo planuje jednak dynamiczny wzrost zatrudnienia – za 3 lata będzie to ponad 2 tys. pracowników. Tak szybki rozwój umożliwia zaoferowanie usług na rynkach zagranicznych od początku działania przedsiębiorstwa.
Firma właśnie otworzyła biuro w Nowym Jorku. To pierwszy krok do stworzenia prężnie działającego centrum wsparcia dla klientów w USA. Kolejne biura – na terenie Europy Zachodniej i Bliskiego Wschodu – mają pojawić się w najbliższym czasie.
Czym się zajmują?
Spółka realizuje liczne projekty dla polskich i zagranicznych klientów, wśród których znajdują się wiodący gracze rynku finansowego. Firma adresuje swoją ofertę również do branży ubezpieczeniowej, telekomunikacyjnej, farmaceutycznej oraz FMCG. Przedstawicielom tych sektorów Onwelo oferuje usługi tworzenia, rozwoju i utrzymania oprogramowania, zarządzania projektami, analizy biznesowej, a także zarządzania serwisem.
Kogo potrzebują?
W realizacji projektów kluczowe są twarde kompetencje techniczne, ale i szerokie doświadczenie biznesowe, np. w obszarach takich jak: aplikacje Front-End’owe, systemy wsparcia sprzedaży, aplikacje CRM i core-systemy operacyjne, systemy klasy ERP, modelowanie procesów biznesowych narzędziami BPM, Business Intelligence, Big Data oraz integracja w rozbudowanej infrastrukturze klienta. Projekty wykonywane są samodzielnie oraz w oparciu o umowy partnerskie z m.in. RedHat, Clico.
- Tworzymy nowoczesne przedsiębiorstwo, które z powodzeniem konkuruje na globalnym rynku IT. Budujemy globalny zespół ekspertów oraz sieć międzynarodowej sprzedaży. Przekonaliśmy do udziału w naszym projekcie wielu bardzo doświadczonych specjalistów, którzy tworzą trzon naszej firmy, co już zaowocowało pierwszymi umowami usługowymi z klientami – podsumowuje współzałożyciel Dariusz Ossowski.

Redakcja poleca
-
Zarządzanie
Rząd zgodził się o poszerzenie tarczy branżowej o kolejne biznesyWsparcie w ramach tzw. tarczy branżowej zostanie rozszerzone na kolejnych sześć kodów PKD i dotyczyć będzie m.in. hoteli, w tym turystycznych obiektów noclegowych i miejsc krótkotrwałego zakwaterowania - poinformował we wtorek resort rozwoju pracy i technologii.
-
-
-
KOMENTARZE (0)