PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Pokolenie Y w pracy: Chcesz zatrudnić młodych pracowników? Najpierw musisz ich poznać

• Od kilku lat między dużymi, średnimi i małymi firmami zaostrza się rywalizacja o młodych i utalentowanych pracowników.
• Badania międzynarodowego serwisu pracy MonsterPolska.pl pokazują, że Millenialsi wcale nie chcą pracować jedynie w znanych korporacjach.

  • Autor:AT
  • 22 sie 2016 15:36
Pokolenie Y w pracy: Chcesz zatrudnić młodych pracowników? Najpierw musisz ich poznać
Tylko 15 proc. młodych chce pracować w dużych korporacjach. Aż 45 proc. badanych preferuje średniej wielkości firmy (fot.fotolia)
REKLAMA

Millenialsi coraz pewniej wchodzą na rynek pracy. Zarówno ci z tzw. „pierwszej fali” czyli pokolenie Y urodzone w latach 1978-1989, jak i najmłodsi na rynku przedstawiciele pokolenia Z (1990-2000). To oni są obecnie najbardziej pożądanymi pracownikami. Ale jednocześnie wokół nich narodziło się sporo niepochlebnych teorii. W jednej z głośnych publikacji „Time” oskarżył ich o skrajny egoizm. Najnowsze badania Monster pokazują, co naprawdę liczy się dla przedstawicieli tego pokolenia i jak ich rekrutować.

Millenialsi cenią firmy średniej wielkości

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Okazuje się, że tylko 15 proc. młodych chce pracować w dużych korporacjach. Aż 45 proc. badanych preferuje średniej wielkości firmy – wynika z badań MonsterPolska.pl.

Z badań serwisu wynika, że dla Millenialsów naprawdę liczą się:

* Kultura firmy - czyli autentyczna (a nie tylko deklarowana) kultura, która przekłada się na wartości i cele spółki;

* Możliwość rozwoju – młodzi cenią szkolenia i ciągłą szansę doskonalenia się; są także otwarci na pracę pod skrzydłami mentora;

Czytaj też: Pokolenie Y: Pracodawcy muszą rozwijać kompetencje menedżerskie millenialsów

* Motywacja – Millenialsi potrzebują czuć, że ich praca ma sens;

* Elastyczność – młodzi nie chcą być więźniami pracy od 9 do 17, cenią możliwość pracy zdalnej np. z domu czy z kawiarni;

* Nagrody – badani wskazali, że równie ważne dla nich jest nagradzanie ich dobrze wykonanej pracy.

Chcesz zatrudnić młodych? Poznaj ich

Badania MonsterPolska.pl pokazują również, że pracodawcy wciąż nie znają młodych, których chcą zatrudniać. Managerowie zapytani, co najbardziej motywuje podwładnych im Millenialsów wskazują przede wszystkim na wysokie zarobki (48 proc. wskazań), podczas gdy z tych samych badań wynika, że jest to kluczowe jedynie dla 27 proc. pracowników z pokolenia Millenium. Bo dla Millenialsów najbardziej liczy się sens pracy i poczucie, że to co robią ma znaczenie. Taką odpowiedź wskazała aż 1/3 badanych przez MonsterPolska.pl pracowników… i tylko 11 proc. manadżerów.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

#whyoffice

#whyoffice Biuro to nie tylko adres 15 czerwca 2021 • 09:30
Debata Propertynews.pl, Propertydesign.pl, PulsHR.pl

Partnerzy

logotyp
logotyp
logotyp
logotyp
logotyp

KOMENTARZE (3)

Do artykułu: Pokolenie Y w pracy: Chcesz zatrudnić młodych pracowników? Najpierw musisz ich poznać

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • IMHO 2016-08-23 15:51:51

    @Crazy Albo wyemigruje do kraju gdzie zarobienie takiej kwoty to nic nadzwyczajnego, a jednak pozwala na życie na 4-5 razy wyższym poziomie niż w Polsce.

  • Crazy 2016-08-23 13:30:05

    Więc siedzi na garnuszku rodziców, bo za byle co nie będzie pracował.

  • IMHO 2016-08-22 16:13:08

    Trzeba tu doprecyzować tak zwane wysokie zarobki. Wg menedżerów 4000 PLN brutto to dużo, a dla młodego znającego świat 2000 Euro to przeciętnie.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.