Poczta Polska wsłuchała się w głos pracowników. Opłaciło się

Zapytali swoich podwładnych o plusy pracy w Poczcie Polskiej. Ich odpowiedzi wykorzystali do opracowania akcji rekrutacyjnej. I to był strzał w dziesiątkę. Liczba nowych CV wzrosła o 200-300 tygodniowo.


REKLAMA


Puls HR Puls HR

Poczta Polska wsłuchała się w głos pracowników. Opłaciło się

  • W Poczcie Polskiej uruchomiliśmy nowy model kompetencji – prosty, zrozumiały dla menedżerów. Nie oceniamy – na zasadzie „ty jesteś lepszy, ty gorszy”. Szukamy konkretnych cech. Albo kandydat je ma, albo nie - zdradza Irmina Gocan, zastępca dyrektora zarządzającego pionem kapitału ludzkiego w Poczcie Polskiej.
  • W rozmowie z PulsHR.pl zdradza też inne metody rekrutacyjne, jakie stosuje największy operator pocztowy w Polsce.
  • Nowością w firmie ma być bot rekrutacyjny, który nie tylko skróciłby proces rekrutacyjny, ale pozwoliłby na informowanie wszystkich kandydatów o interesujących ich aspektach ofert pracy i przebiegu rekrutacji.

Jak największy operator pocztowy w Polsce, firma z ponad 460-letnią tradycją, radzi sobie z problemami kadrowymi, które są efektem sytuacji na rynku pracy?

- W obliczu tych trendów prowadzimy zaawansowany controlling personalny w obszarze rekrutacji i na bieżąco analizujemy te dane, które są dostępne, aby reagować na zmiany zachodzące nie tylko w skali Polski, ale również województw, powiatów. Jeśli w danym miejscu jest szczególnie ciężko pozyskać kandydatów, wspieramy naszych lokalnych rekruterów akcjami specjalnymi, m.in. w rozpropagowaniu ofert pomaga nam zespół public relations.

Gdzie braki kadrowe są największe?

- Są regiony, gdzie o pracownika jest łatwiej, np. w woj. lubelskim. Z kolei najtrudniej jest pozyskać pracownika na terenach przygranicznych od strony Skandynawii oraz Niemiec. Sporym wyzwaniem jest też rekrutacja w dużych aglomeracjach, jak np. aglomeracja śląsko-zagłębiowska.

Jak reagujecie na takie problemy?

- Zdajemy sobie sprawę, że na dzisiejszym rynku pracy to często kandydaci dyktują warunki. Staramy się wyjść im naprzeciw. Dostosowujemy stawki rekrutacyjne do realiów danego rynku pracy, ale dbamy nie tylko o nowo przychodzących. Za zmianą stawek rekrutacyjnych idą zmiany wynagrodzeń na korzyść dotychczasowych pracowników.

O ile te stawki poszły w górę?

- Jesteśmy dużym pracodawcą i staramy się jak najbardziej oddalać od wynagrodzenia minimalnego. Pod kątem wynagrodzeń badamy trendy na lokalnym rynku pracy i staramy się do niego dopasować. Natomiast wiadomo, że tak jak każda inna firma nie jesteśmy w stanie w nieskończoność podnosić wynagrodzenia.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

47 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Janka 2019-02-02 16:19:02

Nie zawsze chodzi tylko o pieniadze. Miejsce pracy powinno byc troche jak dom. Przeciez spedza sie w nim 8h dziennie. W poprzednich pracach byla u mnie tragedia. Wszyscy sie meczylismy, kiera ciagle poddenerwowana, rozładowywala emocje na nas. Teraz pracuje w medicover to niebo a ziemia. Atmomsfera wreszcie przyjazna. Ludzie ze soba rozmawiaja, dopytuja o warunki pracy i otwarcie sie o nich mowi jesli cos nie gra, zeby reagowac. DObry pracownik to zadowolony pracownik

Tomasz 2019-01-13 19:38:28

O 50zl wiecej niz minimum śmiech na sali !

Emil 2019-01-13 19:37:17

Bo jesteście "baranami " wysyafczy sie wypisac ze zwiazkow i zapisac do max 2 i po sprawie i strajk na 100 %

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.