PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Poczta Polska tworzy własny software house. Zaczyna od rekrutacji wewnętrznych

Jedną ze zmian wywołanych pandemią COVID-19 jest postępujący wzrost znaczenia usług i technologii cyfrowych. Właśnie dlatego Poczta Polska chce wzmacniać i rozwijać ten obszar. W pierwszej kolejności pracowników będzie szukać wśród 80-tysięcznej grupy zatrudnionych pracowników.

  • Autor:jk
  • 17 lis 2020 14:17
Poczta Polska tworzy własny software house. Zaczyna od rekrutacji wewnętrznych
Pion IT w Poczcie Polskiej zatrudnia ok. 900 osób (fot. mat. pras.)
REKLAMA
  • Zapadła decyzja o o restrukturyzacji i zmianie formuły działania spółki Poczta Polska Usługi Cyfrowe.
  • Zarząd grupy chce, by firma ta rozwijała i utrzymywała systemy informatyczne dla Poczty Polskiej.
  • Poszukiwanie i nabór specjalistów do pocztowego software house oraz Security Operations Center (SOC) rozpocznie się od rekrutacji wewnętrznej.

Rozwój usług cyfrowych w okresie pandemii wyraźnie przyspieszył. Istotnym trendem jest rozwój zakupów internetowych, które mają wpływ na rynek przesyłek kurierskich. To jeden ze strategicznych obszarów, dla rozwoju Poczty Polskiej. Jednocześnie obserwowane są spadki korespondencji tradycyjnej, która jest coraz szybciej zastępowana cyfrową wymianą informacji i dokumentów. Spółka stoi więc przed wyzwaniem przyspieszenia działań cyfryzacyjnych, między innymi po to, aby współtworzyć system e-doręczeń.

Także planowane wejście w życie tzw. „pakietu VAT dla e-commerce”, co zgodnie z prawem Unii Europejskiej nastąpi 1 lipca 2021 r., będzie oznaczało dla Poczty Polskiej przejęcie niektórych funkcji realizowanych dotychczas przez służby celno-skarbowe. Powoduje to m.in. konieczność stworzenie dedykowanej temu zadaniu infrastruktury informatycznej do obsługi przesyłek połączonej z państwowym systemem celno-podatkowym.

Czytaj też: W tych miastach Poczta Polska rekrutuje przed świętami. Jest pełna lista

Firma prowadzi też kilka innych strategicznych projektów informatycznych związanych z koniecznością modernizacji zaplecza organizacji, dziś często pozbawionego realnego wsparcia IT lub zależnego od niedoskonałych systemów wytworzonych przed wieloma laty.

- W portfelu projektów strategicznych, jakie Poczta Polska musi zrealizować, by nie utracić rynkowej pozycji i mieć szansę na konkurencyjność w zmieniającym się otoczeniu, prawie wszystkie to projekty IT lub takie, w których komponent IT odgrywa dominującą rolę. Cyfryzacja wielu sfer życia skokowo przyspieszyła i firma usługowa musi odpowiadać na oczekiwania klientów oraz rynku po prostu lepiej, szybciej i sprawniej. Poczta i nasza grupa kapitałowa muszą więc dysponować potencjałem zdolnym do technicznego wsparcia realizacji kluczowych przedsięwzięć - mówi Tomasz Zdzikot, prezes Poczty Polskiej.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Poczta Polska tworzy własny software house. Zaczyna od rekrutacji wewnętrznych

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Magdalena 2020-11-18 13:50:35

    Kiedy PP przestanie płacić kary na PFRON za niezatrudnianie osób niepełnosprawnych, a przestanie udawać, że to robi?

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.