1 lipca 2021 roku wchodzą w życie nowe unijne regulacje celno-podatkowe dla przesyłek spoza UE. Dla Poczty Polskiej oznacza to przejęcie wielu funkcji służb celnych. Rekrutuje pracowników do obsługi dokumentacji celnej przesyłek.
- 1 lipca 2021 r. wejdzie w życie tzw. „pakiet VAT dla e-commerce”.
- Poczta Polska przejmie proces składania elektronicznych zgłoszeń celnych importowych, czyli odciąży służby celno-skarbowe w części wypełnianych przez nie funkcji.
- W ten sposób spółka stanie się „bramą podatkową” między UE a krajami leżącymi poza jej granicami, w tym głównie Chinami. Poszukuje pracowników, którzy ją w tym wesprą.
Poczta Polska dostosowywanie się do nowych regulacji prawnych rozpoczęła od zlecenia przygotowania oprogramowania obsługującego zgłoszenia celne przesyłek pocztowych swojej spółce technologicznej Poczta Polska Usługi Cyfrowe (PPUC). Ta przygotowuje oprogramowanie niezbędne do prowadzenia rozliczeń między Pocztą a Krajową Administracją Skarbową. Do realizacji projektu przejmowania funkcji celnych potrzebni będą także Poczcie wykwalifikowani pracownicy.
By ich znaleźć, firma rozpoczęła rekrutacje pod hasłem: „Pracuj z nami i rozwijaj się w obsłudze celnej”. Dotyczą Warszawy i Lublina. Aplikować do pracy na stanowisko ds. obsługi celnej mogli dotychczas tylko pocztowcy, w marcu Poczta Polska umożliwiła jednak także zgłaszanie się kandydatom spoza spółki. Pracodawca zapewnia przyszłym pracownikom odpowiednie szkolenia i rozwój zawodowy w strukturach Poczty. Zaletą tej pracy jest stabilność zatrudnienia w ważnym obszarze działalności firmy.

Oferta rekrutacyjna PP jest skierowana do kandydatów z wykształceniem minimum średnim, mających co najmniej 6-miesięczne doświadczenie zawodowe – najlepiej w logistyce operacji pocztowych, znających przepisy celne oraz przepisy dotyczące pobierania należności celno-podatkowych. Możliwe jest także zdobycie tej wiedzy i umiejętności podczas szkoleń. Mile widziana jest znajomość języka angielskiego co najmniej na poziomie podstawowym w piśmie.


KOMENTARZE (0)