-
- •28 lut 2017 7:04
– Namawiamy i szanujemy takich pracowników, którzy pracują dekadę lub dłużej – mówi Piotr Kańtoch, wiceprezes Powen-Wafapomp.

– Mój ojciec spoglądając w CV dziwi się, że człowiek co cztery lata zmienia pracę. Tymczasem ja mu mówię, że to jeszcze w miarę stabilny pracownik, bo znam takich, którzy zmieniają pracę co roku – opowiada Piotr Kańtoch, wiceprezes firmy rodzinnej Powen-Wafapomp, która dostarcza urządzenia do elektrowni, elektrociepłowni, hut, kopalń, a także zakładów chemicznych, petrochemicznych, cukrowni, zakładów wodociągowych i wielu innych odbiorców.
Jak przyznaje Kańtoch, nowe generacje nie przywiązują aż tak dużej wagi do stażu pracy w jednej firmie, tymczasem w Powen-Wafapomp namawia się i szczególnie docenia i szanuje pracowników, którzy pracują dekadę lub dłużej.
– Nigdy też nie stosowaliśmy umów śmieciowych – wszyscy mają umowy o pracę, i tak naprawdę to jest coś, co zawsze nas w jakiś sposób odróżniało od konkurencji – dodaje.
Generacja Y, czyli tzw. millenialsi, to 11 mln Polaków, około połowa osób w wieku produkcyjnym. Rzeczywiście, jak wynika z wielu raportów, nie jest to raczej lojalne pokolenie. Ciągle poszukuje nowych wyzwań i potrzebujące ciągłego rozwoju.
Kiedy firma nie daje im takich możliwości, nie mają skrupułów, by zrezygnować z pracy. 44 proc millenialsów deklaruje, że odejdzie z danej firmy w ciągu dwóch lat, a dwie trzecie jest zdania, że do 2020 zmieni pracę (dane z 2016 r.).
Millenialsi to także w dużej mierze idealiści. Zdecydowana większość (87 proc.) jest przekonana, że sukcesu w biznesie nie można mierzyć tylko czynnikami finansowymi. Co więcej, są zdania, że biznes może pozytywnie wpływać na społeczeństwo – pokazuje raport „Millenial Survey – Winning over the next generation of leaders”.
Przedstawiciele generacji Y wysoko cenią również elastyczność. Aż 67 proc. przyznaje, że ma elastyczny czas pracy, a 43 proc. możliwość pracy z domu.
Igreki chcą się czuć dobrze w swojej pracy – zarówno pod względem rozwoju zawodowego, jak i życia prywatnego. Jak wskazuje raport Deloitte, work-life balance jest najważniejszym czynnikiem, na który zwracają uwagę millenialsi, wyłączając z badania wynagrodzenie.
Jeśli chodzi o kadrę, firma Powen-Wafapomp nie ma problemów z pozyskiwaniem specjalistów, szczególnie z zakresu konstruowania. Jak przekonuje Piotr Kańtoch, młodzi inżynierowie w tym obszarze dostają od firmy coś, czego nie oferują zachodnie koncerny w Polsce.


KOMENTARZE (5)