PARTNER PORTALU partner portalu

PGE Energia Ciepła w trzy lata może stracić 500 pracowników. Ale ma ambitny plan

O zarządzaniu ciągłą zmianą, przygotowaniu pracowników i walce z luką pokoleniową rozmawiamy z Magdaleną Wyrzykowską-Glezner, dyrektor departamentu zasobów ludzkich w PGE Energia Ciepła, spółce należącej do PGE.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

PGE Energia Ciepła w trzy lata może stracić 500 pracowników. Ale ma ambitny plan

  • PGE Energia Ciepła zatrudnia 5000 osób. Do 2022 roku na emeryturę będzie mogło odejść ponad 500 pracowników.
  • Spółka liczy, że dzięki współpracy ze szkołami i uczelniami wyższymi uda jej się w tym czasie znaleźć zastępców. Ma też ciekawą propozycję m.in. dla pracowników odchodzących na emeryturę.
  • Magdalenę Wyrzykowską-Glezner, dyrektor departamentu zasobów ludzkich w PGE Energia Ciepła, spółce należącej do PGE, zapytaliśmy również o to, jak zarządzać zmianą. Doświadczenia w tej kwestii PGE EC nie brakuje.

Macie za sobą sporą transformację. Pod koniec 2017 roku grupa kapitałowa PGE kupiła elektrociepłownie od EDF, na początku tego roku w skład PGE Energia Ciepła weszło sześć nowych elektrociepłowni znajdujących się w różnych częściach Polski, należących do tej pory do innej spółki w grupie PGE. Jak udało wam się zapanować nad tymi elementami, które wiązały się ze zmianą? Opadł już kurz?

Nie ma co ukrywać, potrzebny był czas. Tym bardziej, że konsolidacja wiązała się ze zmianami na wielu płaszczyznach firmy. Zmiana właściciela. Zmiana procedur wewnętrznych. Zmiana kultury organizacyjnej. Zmiana struktury organizacyjnej.

fot. shutterstock fot. shutterstock

Rozpoczynając proces postawiliśmy sobie jasny cel. Będziemy na bieżąco informować pracowników o każdej zaistniałej zmianie, wyjaśniać, po co ona jest, jaki ma sens, co ma nam dać w przyszłości. Z takim przekazem docieraliśmy do pracowników na wiele różnych sposobów. W naszych oddziałach pojawiały się plakaty i komunikaty, wysyłaliśmy newslettery, ważniejsze informacje przekazywaliśmy mailami. Sprawdziła się również forma komunikatów wideo, które rozsyłaliśmy do pracowników. Do tego ogromna liczba spotkań organizowanych na wielu płaszczyznach – zarówno z pracownikami, jak i z przedstawicielami związków zawodowych.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.