• Osoby publiczne takie, jak politycy, sportowcy, aktorzy, czy ludzie nauki, korzystają z reguły z usług wyspecjalizowanych agencji zajmujących się budowaniem wizerunku.
• Najważniejszą zasadą personal brandingu jest wiarygodność i spójność.
• Elementem personal brandingu jest też umiejętność „sprzedawania siebie”.

Aby przyciągnąć pracowników o konkretnych umiejętnościach, firmy zwróciły się w stronę employer brandingu. To działania, których celem jest zbudowanie wizerunku danej firmy jako atrakcyjnego pracodawcy. Działy HR prześcigają się w pomysłach, mających na celu przyciągnięcie i zatrzymanie najlepszych kandydatów. Przyjazna pracownikom polityka firmy, elastyczny czas pracy, szkolenia i inwestowanie w pracowników, komfortowe biura, wyjazdy integracyjne – to tylko niewielki fragment elementów składających się na employer branding.
Czytaj też: Personal branding to przyszłość HR-u
Jeśli firmy dostrzegają potrzebę tego typu działań, pracownicy na konkurencyjnym rynku również mogą dbać o swoją markę. Starannie wypracowany i zadbany wizerunek profesjonalisty może pomóc odnieść zawodowy sukces. Eksperci Monster Polska podpowiadają jak o niego zadbać.
Główne zasady
Osoby publiczne, takie jak politycy, sportowcy, aktorzy, czy ludzie nauki korzystają z reguły z usług wyspecjalizowanych agencji zajmujących się budowaniem wizerunku. Chcąc wypracować swoją markę profesjonalisty na rynku pracy, możemy zwrócić się do takich osób, na dobry początek warto jednak przyswoić kilka ważnych elementów i zacząć nad nimi pracować.
Jak twierdzą eksperci Monster Polska, należy pamiętać, że najważniejszą zasadą personal brandingu jest wiarygodność. Jeśli zależy nam, żeby być postrzeganym jako profesjonalista w swojej dziedzinie, musimy mieć podparcie w odpowiednim wykształceniu, szkoleniach i doświadczeniu.
Ważne są także opinie innych na nasz temat. Wizerunek musi być także spójny. Jeśli zajmujemy się poważną dziedziną nauki lub piastujemy wysokie stanowisko w firmie, trzeba dbać o dobry wizerunek również na polu prywatnym.
Kreowanie własnej marki
Pierwsze wrażenie ma ogromną moc. Wystarczy tylko kilka sekund, aby wyrobić sobie o kimś opinię, a ludzie bardzo często oceniają innych po przysłowiowej okładce.
- Jeśli wybierasz się na branżowe spotkanie, na którym ma pojawić się wiele ważnych osób, zadbaj o swoją prezencję, uśmiechaj się, staraj nawiązywać kontakt z różnymi osobami. Autoprezentacja jest bardzo ważna, dlatego musisz zadbać, by odebrano cię jak najlepiej – podkreślają eksperci Monster Polska.

Redakcja poleca
-
Zarządzanie
Rząd zgodził się o poszerzenie tarczy branżowej o kolejne biznesyWsparcie w ramach tzw. tarczy branżowej zostanie rozszerzone na kolejnych sześć kodów PKD i dotyczyć będzie m.in. hoteli, w tym turystycznych obiektów noclegowych i miejsc krótkotrwałego zakwaterowania - poinformował we wtorek resort rozwoju pracy i technologii.
-
-
-
KOMENTARZE (0)