PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Pawełczyk-Maśluk, Orbis: Rynek pracownika to pozytywna zmiana. Jest szansą dla działów HR

- Na Węgrzech, w Czechach czy w Rumunii obserwuję dokładnie takie same mechanizmy jak w Polsce. W tych krajach mamy do czynienia z rynkiem pracownika i silną presją płacową. Wzrost liczby miejsc pracy nie idzie w parze ze wzrostem kandydatów. Pracodawcy będą więc zobligowani do poprawy ofert i warunków pracy. W długoterminowej perspektywie przyniesie to korzyści w postaci dobrych i stabilnych zespołów. Postrzegam to jako szansę dla działów HR - mówi Sylwia Pawełczyk-Maśluk, dyrektor ds. HR na region Europy Środkowo-Wschodniej w grupie Orbis.

Pawełczyk-Maśluk, Orbis: Rynek pracownika to pozytywna zmiana. Jest szansą dla działów HR
- Największym wyzwaniem są odmienne oczekiwania poszczególnych pokoleń - mówi Sylwia Pawełczyk-Maśluk, dyrektor ds. HR na region Europy Środkowo-Wschodniej w grupie Orbis. (Fot. Mat. pras.)
REKLAMA

Niedawno dołączyła Pani do zespołu grupy Orbis, obejmując stanowisko dyrektora ds. HR. Ma Pani jednak na swoim koncie wieloletnie doświadczenie w pracy na stanowisku dyrektora HR w firmie Inditex, która skupia takie marki jak Zara, Pull&Bear czy Massimo Dutti. Czy HR w tych dwóch branżach bardzo się od siebie różni?

Sylwia Pawełczyk-Maśluk, dyrektor ds. HR na region Europy Środkowo-Wschodniej w grupie Orbis: - Jeśli chodzi o pracę na stanowisku dyrektora HR to nie widzę wielu różnic. W obu branżach zadanie jest takie samo – trzeba wspierać biznes, dostarczając mu zaangażowanych i zmotywowanych ludzi z pasją.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Inaczej sprawa wygląda w przypadku pracowników w obu sektorach – pojawiają się różnice i to dość istotne, chociażby jeśli chodzi o liczbę zawodów. W retailu mamy przede wszystkim sprzedawców. Nawet menedżerowie pełnią tę funkcję. W hotelach mamy większą różnorodność - lista profesji jest o wiele dłuższa. Zatrudniamy recepcjonistów, kucharzy, kelnerów, techników czy pracowników służby pięter. Rekrutacje i szkolenia musimy dopasować do poszczególnych grup.

Czym jeszcze różnią się wspomniane sektory?

- W retailu zdecydowana większość zatrudnionych osób to młodzi pasjonaci mody, którzy dopiero rozpoczynają karierę zawodową. Z kolei w Orbis – zwłaszcza w Polsce, gdzie historia grupy sięga blisko 100 lat – oprócz przedstawicieli młodego pokolenia, mamy osoby, które są z nami od dwudziestu, trzydziestu, a nawet czterdziestu lat. Ma to wpływ na wybór narzędzi i metod HR-owych. Musimy trafić w potrzeby wielu pokoleń oraz dopasować oferty rozwojowe i motywacyjne do poszczególnych pokoleń.

Co jest najtrudniejsze w zarządzaniu wielopokoleniowym?

- Największym wyzwaniem są odmienne oczekiwania poszczególnych pokoleń. Osoby, które są u końca swojej kariery, szukają zazwyczaj poczucia bezpieczeństwa i stabilności, z kolei osoby młode oczekują wyzwań oraz możliwości rozwoju. Jesteśmy tego świadomi, dlatego też wdrażamy projekty, które pozwolą spełnić oczekiwania zarówno starszych, jak i młodszych pracowników.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Pawełczyk-Maśluk, Orbis: Rynek pracownika to pozytywna zmiana. Jest szansą dla działów HR

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.