Paweł Konieczny, L'Oréal: Nasze wymagania rekrutacyjne są dość wysokie

– Chcemy płacić ludziom więcej niż rynek – pozycjonujemy nasze wynagrodzenia pomiędzy medianą a trzecim kwartylem. Myślę, że pod tym względem jesteśmy atrakcyjni – mówi Paweł Konieczny, dyrektor personalny L'Oréal Polska.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Paweł Konieczny, L'Oréal: Nasze wymagania rekrutacyjne są dość wysokie

  • L'Oréal w Polsce, podobnie jak inne firmy, odczuwa rynek pracownika.
  • Największym wyzwaniem jest zrekrutowanie wózkowych czy pracowników do centrali dystrybucyjnej w fabryce.
  • Braki kadrowe odczuwalne są również w obszarze sprzedaży. Bardzo trudno o e-key account managerów, dyrektorów sprzedaży czy osoby na stanowisko digital specialist.
  • Z presją płacową firma sobie radzi, ponieważ płaci więcej niż rynek.

 

60 proc. spośród 1 tys. pracowników L'Oréala stanowią kobiety. To przypadek czy celowe działanie?

Paweł Konieczny, dyrektor personalny w L'Oréal Polska: - Rzeczywiście, w L'Oréalu dominują kobiety. Stawiamy na zrównoważony rozwój i być może idealną sytuacją byłyby proporcje pół na pół, jednak nie dyskryminujemy kandydatów ze względu na płeć i rekrutujemy najlepszych. Stawiamy na kompetencje. Być może na nasze proporcje ma wpływ fakt, że zatrudniamy sporo absolwentów uczelni wyższych. Jeśli spojrzymy z kolei na statystyki, to 3/5 populacji studentów stanowią panie.

Przewagę kobiet widać również w zarządzie firmy. Czy podobnie jest na kierowniczych stanowiskach?

- Na stanowiskach menedżerskich również mamy przewagę kobiet (60 proc.), z kolei w zarządzie różnica ta jest większa. Jednak i w tym przypadku stawiamy na umiejętności. To one decydują o awansie. Kobiety mogą u nas zrobić karierę, podobnie jak mężczyźni. Ścieżki awansów są dla wszystkich takie same.

Wspomniał pan, że sięgacie po absolwentów uczelni wyższych. Czy to odpowiedź na pogłębiający się deficyt kadrowy?

- Chętnie zatrudniamy młode osoby po studiach, ale nie jest to nasze jedyne źródło pozyskiwania pracowników. Często sięgamy po osoby z kilkuletnim doświadczeniem. Warto jednak zachęcać studentów do współpracy już na etapie nauki. Jeśli są z nami od samego początku, to lepiej rozumieją firmę i są bardziej lojalni, gdy zdecydują się na kontynuację współpracy po zakończeniu edukacji. Część studentów odchodzi po paru latach. W tym czasie sporo się nauczyli, zdobyli doświadczenie i chcą poznać coś nowego. Jednak większość osób z nami zostaje.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.