PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Outplacement: Jak wybrać dostawcę usług?

• Outplacement ma wspierać zwolnionego pracownika w poszukiwaniu kolejnej pracy.
• Według badania firmy Bigram, 86 proc. HR-owców uważa, że program outplacementu powinien zawierać przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej.

  • Autor:JP
  • 10 mar 2016 14:07
Outplacement: Jak wybrać dostawcę usług?
Odchodzącym pracownikom outplacement zapewnia wsparcie w szukaniu nowego zatrudnienia. (Fot.: Fotolia)
REKLAMA

Outplacement ma na celu wsparcie i pomoc zwolnionym pracownikom w poszukiwaniu pracy. W określonych przypadkach pomoc ta jest obowiązkiem nałożonym ustawą o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, o czym więcej możecie przeczytać tutaj.

Czy firmy w Polsce korzystają z programów outplacementu? I co menedżerowie cenią w nich najbardziej? Jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Bigram wśród kilkudziesięciu firm, okazuje się, że 60 proc. z nich korzystało z usługi outplacementu. 21 firm prowadziło projekty indywidualne, dwie - procesy grupowe, a dziesięć – zarówno projekty indywidualne, jak i grupowe.

Co wg menedżerów HR powinien zawierać program outplacementu, aby optymalnie odpowiadał potrzebom zwalnianych osób? 86 proc. z nich wskazało wsparcie w przygotowaniu do rozmowy kwalifikacyjnej, Na drugim miejscu znalazło się określenie strategii (72 proc. wskazań), a na trzecim - diagnoza potencjału zawodowego i wsparcie emocjonalne (66 proc. wskazań).

- Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej jest jednym z najważniejszych elementów procesu poszukiwania pracy, ponieważ stanowi w pewnym sensie zwieńczenie wcześniejszych działań takich jak kwestie związane z określeniem wartości na rynku pracy osoby poszukującej nowego zatrudnienia, jak i stworzeniem jej spójnego wizerunku - mówi Izabela Michaliszyn, menedżer outplacementu w Bigram.

Z kolei najważniejszym wskaźnikiem efektywności programów outplacementu to według HR-owców pozyskanie przez uczestnika wiedzy oraz umiejętności poruszania się po rynku pracy - tak uważa aż 64 proc. respondentów.

Niewielu mniej, bo 62 proc. ankietowanych, wskazało znalezienie zatrudnienia. Na dalszych pozycjach znalazły się m.in.: liczba spotkań rekrutacyjnych u potencjalnych pracodawców, na które jest zaproszony uczestnik programu (50 proc. wskazań), nabycie umiejętności budowania kontaktów wspierających znalezienie pracy (36 proc. wskazań) czy przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej (30 proc. wskazań).

Czym się kierować przy wyborze dostawcy?

Jak wynika z badania Bigram, przy wyborze dostawcy usługi outplacementu największe znaczenie ma doświadczenie jej konsultantów, a nie cena lub renoma firmy - tak uznało 30 proc. przedstawicieli HR. Drugim w kolejności ważności kryterium, na które wskazało 23 proc. respondentów było dopasowanie elementów programu do potrzeb uczestników i jego zakres. Tylko 13 proc. respondentów wskazało cenę jako jedno z najważniejszych kryteriów wyboru firmy realizującej outplacement i zaledwie 8 proc. renomę tejże firmy.

*Ankietę na temat outplacementu firma Bigram zrealizowała w styczniu 2016 r. W badaniu wzięło udział 50 firm: 35 dużych, 8 średnich, 5 małych i 2 mikro. Opinie były udzielone przez 24 dyrektorów, 19 menedżerów i 7 specjalistów.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Outplacement: Jak wybrać dostawcę usług?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.