PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Oto, co trzeba zrobić, żeby dostać pracę w Google

Oryginalny sposób przeprowadzania rozmowy kwalifikacyjnej to nie jedyne co wyróżnia Google w procesie rekrutacyjnym - najważniejsze jest to, co dzieje się po spotkaniu potencjalnego kandydata z rekruterem.

  • Autor:ZF
  • 4 sie 2015 13:16
Oto, co trzeba zrobić, żeby dostać pracę w Google
Zadawanie podchwytliwych pytań i zagadek logicznych to nie jedyna niekonwencjonalna metoda zatrudniania przez Google/fot. mat. pras.
REKLAMA

Google i jego niekonwencjonalne metody zatrudniania, takie jak łamigłówki czy dziwaczne pytania, wywoływały już wiele kontrowersji. Jak się jednak okazuje, na podchwytliwych zagadkach logicznych się nie kończy. 

Czytaj też: Czego oczekuje Google od przyszłych programistów?

Michael Gainer, wyższy inżynier oprogramowania w siedzibie Google w San Francisco, ujawnił ostatnio, jak wygląda proces rekrutacji po zakończeniu rozmowy o pracę. 

Rekrutacja w Google

- Decyzja o tym czy zatrudnić daną osobę, czy nie, podejmowana jest na podstawie eseju na ok. 1500 słów, w którym skrupulatnie opisuję przebieg rozmowy z kandydatem - tłumaczy Gainer na portalu Quora.

Według Gainera ten etap jest niezwykle ważny, gdyż to właśnie od jakości eseju zależy, czy kandydatura zostanie pozytywnie rozpatrzona.

- Pomóż mi napisać świetny esej o Tobie - zachęca Gainer. A jak zadbać o to, by był dobry?

Google stawia przed wszystkim na tych, którzy rozumieją dany problem i potrafią tego dowieść; bardziej niż właściwa odpowiedź liczy się proces myślowy prowadzący do niej. 

 

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Oto, co trzeba zrobić, żeby dostać pracę w Google

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.