PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Oto 6 powodów, dla których rekruterzy IT powinni kochać swoich kandydatów

  • Justyna Koc
    jk
  • 5 kwi 2017 11:19

Bywa, że informatycy czują się traktowani nieprofesjonalnie przez rekruterów lub otrzymują nieadekwatne propozycje zawodowe. Obroną rekruterów bywają stereotypy na temat nonszalanckiego i buńczucznego kandydata – informatyka. Ekspertka Antal radzi, jak w takiej atmosferze budować zdrową relację biznesową.

Oto 6 powodów, dla których rekruterzy IT powinni kochać swoich kandydatów
Według badań firmy rekrutacyjnej Antal, w 2016 roku otrzymali przeciętnie 36 zaproszeń do rozmów o zmianie pracy. (Fot. Fotolia)
REKLAMA

• Informatycy są obecnie najbardziej rozchwytywaną grupą zawodową.

• Według badań firmy rekrutacyjnej Antal, w 2016 roku otrzymali przeciętnie 36 zaproszeń do rozmów o zmianie pracy, podczas gdy średnia rynkowa to 10 propozycji.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

• Specjaliści IT wiedzą, że ich kompetencje są w cenie, więc z dystansem, a czasem i nonszalancją podchodzą do kolejnych zaczepek od rekruterów.

Niemal codziennie obserwuję sytuacje sporów i gorących dyskusji pomiędzy nami, rekruterami a specjalistami IT na portalach biznesowych i w mediach społecznościowych. Rozumiem argumenty obu stron: frustrację informatyków otrzymujących niedopasowane oferty pracy, czekających tygodniami na informację zwrotną czy borykających się z procesem prowadzonym przez osobę bez elementarnej wiedzy. Sama też denerwuję się nie zawsze eleganckimi odpowiedziami lub brakiem jakichkolwiek wieści, niedotrzymywaniem terminów umówionych spotkań, wycofywaniem się z procesu w ostatniej chwili i znikaniem kandydatów bez śladu.

Jednak cokolwiek by nie powiedzieć na temat naszych symbiotyczno-antagonistycznych stosunków zawodowych, rynek pracy sprawia, że my, headhunterzy, powinniśmy kochać swoich kandydatów. Dlaczego? Oto 6 kluczowych powodów.

1. Pomocny jak informatyk

W standardach headhuntera poszukującego specjalistów i menedżerów powinno być zrozumienie technologii i wyzwań, których kandydat może spodziewać się na potencjalnym nowym stanowisku pracy. Na dzień dobry musimy więc poznać – i zrozumieć – wymagania, rynek i oczekiwania.

W przypadku rekrutowania do branży IT, wystarczy napisać do kilku pracowników, często dawnych kandydatów, z prośbą o wyjaśnienie i poradę. Kilkakrotnie dostałam wręcz ściągi rekrutacyjne, wytłumaczenie powiązań technologicznych i powodów ich wykorzystania. Nigdy w życiu nie miałam okazji pracować z tak pomocną grupą zawodową.

Podobnie w sytuacji, gdy pracownik miał już okazję sprawdzić „swojego” rekrutera i test wypadł pozytywnie – zwykle o nim nie zapomni. Pomoże, podsyłając do niego swoich znajomych, rekomendując współpracę z konkretnym rekruterem swojemu pracodawcy, podpowie zmiany na rynku. Cecha ta jest o tyle ważna, że bez pomocy ze strony pracowników - kandydatów niewiele na rynku da się zdziałać.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Oto 6 powodów, dla których rekruterzy IT powinni kochać swoich kandydatów

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA