PARTNER PORTALU partner portalu

Osiem trendów w HR, których nie możesz przespać

Firmy poszukują innowacyjnych rozwiązań, które pomogą wybrać utalentowanych kandydatów, a także zatrzymać najbardziej wartościowych pracowników. Kreatywny i nowoczesny proces rekrutacji to jeden z podstawowych składników sukcesu w organizacji - tłumaczy Katarzyna Richter, międzynarodowy specjalista w zakresie HR i psychologii międzykulturowej. Oto osiem trendów, jakie wykorzystywać będziemy w rekrutacji w 2020 roku.

Autor: KM 15 lut 2020 6:00

REKLAMA

Koniec z nudnymi ogłoszeniami

Skończyły się czasy, w których rekruter mógł czekać z założonymi rękoma i liczyć na spływ CV po dodaniu na portal oferty z wolnym stanowiskiem. 2020 rok to ostatni dzwonek, żeby zrezygnować z ogłoszeń stanowiących jednolitą ścianą tekstu, z którego przynajmniej połowa to cukierkowy opis własnej firmy.

Nadchodzi rok ogłoszeń interaktywnych – przykuwających uwagę, intrygujących, niestandardowych zarówno pod względem formy, jak i treści. Ten trend widoczny jest już teraz, jednak najczęściej obserwujemy go w branży IT – od nowego roku powoli będziemy widzieć jego migrację do innych sektorów. Standardem staną się także widełki wynagrodzeń. Kandydaci nie będą uczestniczyć w procesach rekrutacyjnych, jeśli nie będą mieć pewności, że zapewnią im progres finansowy.  

Z badania Hays Poland „(Nie)jawne oferowane wynagrodzenie. Przyszłość rynku pracy” wynika, że zaledwie 18 proc. firm w Polsce zamieszcza informację o zakresie oferowanego wynagrodzenia przynajmniej w części publikowanych ogłoszeń rekrutacyjnych. Natomiast aż 76 proc. kandydatów uważa, że pracodawca powinien mieć obowiązek informacji w tym zakresie. 

(fot. Visier)


Puls HR Puls HR

Osiem trendów w HR, których nie możesz przespać


REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.