PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Netguru, Capgemini i Shell wiedzą, jak zdalnie wdrażać nowych pracowników

W czasie pandemii firmy nie mogą przyjąć nowych członków zespołu w biurze - z pakietem powitalnym w ręku, przedstawić zespołowi i zaprosić na szkolenia. Jak w tej chwili wygląda onboarding?

Netguru, Capgemini i Shell wiedzą, jak zdalnie wdrażać nowych pracowników
W tej chwili sporo firm nadal prowadzi rekrutacje i procesy wdrożeniowe zdalnie. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Z powodu pandemii 9 marca tego roku Marek Talarczyk, CEO Netguru ogłosił decyzję o zamknięciu wszystkich biur. Wtedy też rozpoczęto prace nad nową formułą onboardingu.
  • O szkoleniach wprowadzających dla nowych pracowników w formie zdalnej zespół HR w Capgemini myślał już przed okresem kwarantanny wprowadzonym w kraju – pandemia jedynie przyspieszyła przeniesienie procedur do sieci.
  • Również Shell Business Operations rekrutuje i wdraża do pracy świeżo przyjętych zdalnie.

Dagmara Modrzejewska dołączyła do zespołu Capgemini Polska w czasie pandemii. Jej proces wprowadzenia do organizacji przebiegał całkowicie w formie online. Jak mówi, był równie skuteczny jak tradycyjny onboarding. Najistotniejszym z elementów stała się sprawna i skuteczna komunikacja - możliwa dzięki narzędziom cyfrowym.

– W moim odczuciu bardzo cenne były komunikacja, wsparcie i zaangażowanie wszystkich współpracowników. Oprócz bardziej doświadczonych koleżanek, kolegów, menedżerów, każda z nowo zatrudnionych osób miała kontakt z "buddy" (ang. kolega), czyli wyznaczoną osobą, która przez pierwszy kwartał odgrywa rolę przewodnika po Capgemini – mówi Dagmara Modrzejewska, senior service management consultant w Capgemini.

Uważa, że cennym narzędziem we wspomnianym wdrażaniu była także platforma do e-learningu, na której zrealizowała proces szkoleń wstępnych.

- Zwłaszcza w dobie pandemii dzięki tej platformie miałam dostęp do niezbędnej wiedzy, która pomogła mi poznać bliżej firmę, specyfikę jej działania, w tym m.in. wszystkie regulaminy, procedury i zasady oraz kulturę organizacyjną – dodaje Modrzejewska.

Kinga Bukowska do zespołu Netguru dołączyła 5 października - jako junior project manager. Była bardzo pozytywnie zaskoczona, jak sprawnie i płynnie przeprowadzono proces onboardingu online.

– Plan otrzymaliśmy wcześniej, więc mogliśmy się odpowiednio przygotować i rozpocząć jego realizację bez problemów. Wszystkie informacje przekazywane były w jasny sposób, a wszelkie wątpliwości - rozwiązywane na bieżąco – opowiada Kinga Bukowska. – Ważne dla mnie było też to, że przy każdej rozmowie wszyscy mieliśmy włączone kamerki. Pozwoliło to zachować iterakcję, której brakuje na telekonferencjach. Widać było starania zespołu community, aby jak najbardziej oddać charakter normalnego onboardingu – np. w czasie przerw spotykaliśmy się na wirtualnej kawie.

Onboarding w Netguru

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Netguru, Capgemini i Shell wiedzą, jak zdalnie wdrażać nowych pracowników

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.