PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Okiem kandydata: Jakie błędy popełniają rekruterzy na LinkedIn?

Zgodnie z raportem Gemius, z portalu LinkedIn korzysta w Polsce 2,1 mln osób, czyli co trzynasty użytkownik sieci. To ogromna szansa dla rekruterów, jednak nie każdy potrafi wykorzystać potencjał drzemiący w serwisie.

Okiem kandydata: Jakie błędy popełniają rekruterzy na LinkedIn?
W mediach społecznościowych drzemie potencjał, jednak nie każdy rekruter potrafi go wykorzystać. (Fot. Pixabay)
REKLAMA

• Obecność rekrutera na LinkedIn jest dobrym pomysłem. Trzeba jednak wiedzieć, jakich błędów wystrzegać się.

• Szablonowy i niespersonalizowany tekst – bez imienia i nazwiska, noszący znamiona spamu to jeden z najczęściej wymienianych błędów, które irytują użytkowników LinkedIn.

• Bywa też, że na skrzynkę mailową kandydatów trafiają propozycje pracy, które nie są związane z ich profilem zawodowym.

• Ponadto, nie każdy rekruter posiada wiedzę z danej branży i potrafi swobodnie rozmawiać z kandydatem.

 

Według badania agencji rerutacyjnej Antal zdecydowana większość, bo aż 74 proc. polskich specjalistów i menedżerów posiada i regularnie aktualizuje profile na platformach biznesowych, takich jak LinkedIn. 15 proc. pracowników jest tam obecnych, ale nie przywiązują oni wagi do tego, aby treść profilu oddawała ich bieżącą sytuację zawodową. Jedynie co dziesiąty specjalista i menedżer profilu zawodowego w sieci nie posiada w ogóle.

- Dane pokazują jasno, że obecność rekrutera na LinkedIn jest dobrym pomysłem. Skuteczność takiej platformy mierzona wyłącznie przez pryzmat rekrutacji jest zmienna i bardzo skorelowana z gałęzią biznesu, w której specjalizuje się rekruter, a także poziomem stanowisk, na które szuka kandydatów – komentuje Marta Todorczuk, zajmująca się w Antal obszarem PR i mediami społecznościowymi.

W mediach społecznościowych drzemie potencjał, jednak nie każdy rekruter potrafi go wykorzystać.

Jak się okazuje, irytujących błędów jest sporo. Oto te najpopularniejsze:

Masowy mailing

Szablonowy i niespersonalizowany tekst – bez imienia i nazwiska, noszący znamiona spamu to jeden z najczęściej wymienianych błędów, które irytują użytkowników LinkedIn. Zdarza się również, że dane personalne pojawiają się, ale są nieprawidłowe. Jak wskazuje Artur, frontend developer, zdarzyło mu się dostać maila z innym imieniem. Nie jest to odosobniony przypadek.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (3)

Do artykułu: Okiem kandydata: Jakie błędy popełniają rekruterzy na LinkedIn?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • ADA 2017-07-11 14:52:48

    Nie przesadzajmy z tą ciągłą informacją zwrotną! Chyba powinna być równowaga - kandydat niezadowolony po rozmowie kwalifikacyjnej też nie przesyła rekruterowi informacji zwrotnej (a to dla niego ważne, że nie jest już zainteresowany stanowiskiem) ?

  • SXCV 2017-07-10 14:11:44

    Jako kandydat potwierdzam wszystkie wymienione tu błędy. Największym jednak, świadczącym o braku profesjonalizmu w budowaniu relacji, jest dla mnie brak informacji zwrotnej po spotkaniu/dłuższej wymianie korespondencji. Mam na myśli duże agencje rekrutacyjne (moje osobiste doświadczenie).

  • IMHO 2017-07-05 15:45:13

    Spam bez informacji o zarobkach od razu usuwam.

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.