PARTNER PORTALU partner portalu

Ogłoszenie o pracę bez banałów i ogólników. Tylko takie może przykuć uwagę kandydata

Ogólnikowe slogany typu "możliwości rozwojowe", "atrakcyjne wynagrodzenie", "przyjazna atmosfera", "ciekawe benefity" to prosty przepis, by ogłoszenie o pracę zostało zignorowane.
Żeby przyciągnąć najlepszych pracowników, trzeba się dziś wysilić.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Ogłoszenie o pracę bez banałów i ogólników. Tylko takie może przykuć uwagę kandydata

  • Ogłoszenie o pracę powinno być zwięzłe i niezbyt długie.
  • Istotny jest język ogłoszenia. Trzeba znaleźć sposób, aby przekazać ważne informacje, jednocześnie unikając powtarzających się banałów.
  • Pracodawca może się wyróżnić również za pomocą benefitów. Warto jednak je wymienić i podać konkretne atuty firmy, zamiast pisać ogólnikowo.

Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz, dlatego bardzo ważne jest, jak pracodawca konstruuje ogłoszenie o pracę. Bardzo często to właśnie oferta pracy jest dla kandydata pierwszym kontaktem z firmą. Warto więc o nią zadbać.

– Wrażenie, jakie robi pracodawca, ma znaczenie i często decyduje o tym, czy kandydat ostatecznie zaaplikuje na stanowisko czy nie. Dlatego warto zadbać o to, by to pierwsze wrażenie było dobre i zachęcające do współpracy – mówi Anna Macnar, CEO w HRM Institute.

Owocowe czwartki synonimem śmieszności

Niestety w wielu ogłoszeniach pojawiają się banalne sformułowania, np. "możliwości rozwojowe", "atrakcyjne wynagrodzenie", "praca w miłej/przyjaznej atmosferze", "ciekawe benefity". W ten sposób firma nie tylko nie przeciągnie uwagi kandydatów, ale może ich również zniechęcić do aplikowania na dane stanowisko.

Jeśli oferta rozpoczyna się od słów: „poszukujemy zdolnej osoby do młodego, prężnie rozwijającego się zespołu”, to jest spora szansa, że po ich przeczytaniu potencjalny pracownik odrzuci z góry możliwość pracy w danej firmie. Dlaczego? Tego typu sformułowania znajdują się w wielu ogłoszeniach w różnych branżach.

– Te standardowe hasła to zwykle wypełniacze, które pokazują, że firma nie odrobiła pracy domowej – nie zastanowiła się nad tym, co konkretnie znaczą w niej: rozwój, atmosfera czy międzynarodowość. Dobra strategia nie tylko wypełnia tego rodzaju pojęcia indywidualnymi przykładami, ale też tłumaczy je w różny sposób w poszczególnych segmentach grupy docelowej. Tego nie da się zrobić bez rozmów z pracownikami, bez poświęcenia czasu na refleksję, czy rozwój oznacza w konkretnej firmie ciekawe, innowacyjne projekty, czy może wysoki budżet szkoleniowy – komentuje Anna Mikulska, partner w MJCC.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Engineer 2020-02-26 19:51:24

Smieszne to wszystko jak i 99% ogloszen

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.