Oferty ukryte w kodzie i grywalizacja - tak firmy walczą o programistów

Zapotrzebowanie na pracowników IT/ICT sprawia, że standardowe metody rekrutacji przestają wystarczać. Specjaliści z tej branży mają wygórowane wymagania, ale to ich kompetencje należą do najbardziej pożądanych na rynku.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Oferty ukryte w kodzie i grywalizacja - tak firmy walczą o programistów

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

27 paź 2015 18:20


Konkurencja na rynku pracy jest wysoka, ale tym razem dotyczy przede wszystkim zatrudniających. Firma, która okaże się bardziej atrakcyjna, przyjazna pracownikom i wreszcie – która zaoferuje najlepsze warunki finansowe, może liczyć na najlepszych specjalistów.

Trudno w tym obszarze szukać oszczędności – chcąc zatrudnić doświadczonego specjalistę, pracodawca musi liczyć się z wydatkiem rzędu od 7 do 15 tys. zł miesięcznie w zależności od stanowiska. W przypadków pracowników IT z obowiązkami menedżerskimi wynagrodzenie może być jeszcze wyższe.

- Sęk w tym, że kwestie finansowe zaczynają aktualnie odgrywać drugorzędną rolę. Coraz częściej na pierwszy plan wysuwa się atrakcyjność przedsiębiorstwa: jego lokalizacja, zakres świadczeń socjalnych czy zaangażowanie w prestiżowe projekty. Każdy z tych punktów jest analizowany przez kandydata już od początku rekrutacji, a prezentacja najmocniejszych atutów firmy należy do osoby odpowiedzialnej za zatrudnienie – mówi Bartosz Kaczmarczyk, prezes grupy kapitałowej Loyd.

Czytaj też: Rośnie popyt na programistów

Rywalizacja o kandydatów zaczyna dotyczyć również miast, które chcą rozwijać swoją innowacyjność w oparciu o IT. W przypadku mniejszych ośrodków o specjalistów IT jest jeszcze trudniej.

Z drugiej strony - propozycja pracy poza Warszawą czy Wrocławiem może być alternatywą dla osób, które chcą zarabiać więcej, lecz niekoniecznie odnajdują się w dużych, zatłoczonych miastach. Zanim jednak rekruter przekona programistę do danej oferty, musi najpierw go znaleźć.

Rekrutacja przez wyszukiwarkę

- Pracowników IT szukamy przede wszystkim w ich naturalnym środowisku, czyli w internecie. Coraz częściej rekruterzy korzystają z niestandardowych metod pozyskiwania kandydatów. Programiści mogą spodziewać się rekrutacji ukrytych w kodach HTML, spersonalizowanych ofert w wyszukiwarkach internetowych czy też grywalizacji, łączących rozrywkę z testem wiedzy w temacie kodowania. Nadal cennym narzędziem w rękach headhuntera są media społecznościowe, które od kilku lat skutecznie pośredniczą na linii rekruter-kandydat do pracy – dodaje Bartosz Kaczmarczyk.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

2 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Marianna 2017-04-28 12:11:56

@Antek - czyli co dokładnie?

Antek 2017-04-04 16:56:33

Grywalizacja grywalizacją, ale jest jeszcze nowszy trend: Rekrutacja 5.0 :)

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.