PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Oferty pracy, rozmowa kwalifikacyjna: Te informacje powinny zostać podane, by zachęcić kandydatów

• Najważniejszym źródłem informacji o firmie jest ogłoszenie o pracę.
• Zdecydowana większość kandydatów sygnalizuje, że w ofercie brakuje im informacji o wynagrodzeniu.
• Ponad 75 proc. kandydatów sprawdza opinie o pracodawcy w sieci.
• Warto dopracować stronę firmową oraz uzupełnić ofertę pracy o informacje poszukiwane przez kandydatów.
• Pracodawcy powinni monitorować popularne zapytania związane z ich firmą.

  • Autor:AT
  • 11 sie 2016 11:20
Oferty pracy, rozmowa kwalifikacyjna: Te informacje powinny zostać podane, by zachęcić kandydatów
Najważniejsze źródła informacji o pracodawcach to ogłoszenia o pracę (fot.fotolia)
REKLAMA

InterviewMe.pl, serwis dla osób poszukujących pracy, przeprowadził badanie dotyczące komunikacji firm z kandydatami. Badanie zostało objęte patronatem przez Harvard Business Review Polska. 1700 badanych wskazało, na czym zależy im w kontakcie z potencjalnymi pracodawcami.

Czytaj też: Najbardziej absurdalne oferty pracy 2016

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Badanie przeprowadzone na 1700 czynnych zawodowo osobach wskazuje elementy wspierające budowanie wizerunku pracodawcy:

Źródła informacji o pracodawcy

Najważniejsze źródła informacji o pracodawcach to ogłoszenia o pracę (72 proc.) oraz fora i strony internetowe (67 proc.). Kandydaci poszukują też informacji na stronach internetowych pracodawców (65 proc.) oraz w opiniach znajomych (48 proc.). Oficjalne profile w mediach społecznościowych dostarczają informacji dla 35 proc. badanych.

Co powinna zawierać oferta pracy?

Zdecydowana większość kandydatów sygnalizuje, że w ofercie brakuje im informacji o wynagrodzeniu (86 proc.) oraz informacji o dalszych krokach w rekrutacji (62 proc.). Kandydaci chcą widzieć w ogłoszeniu także informacje o możliwościach rozwoju kompetencji (44 proc.) oraz formie współpracy (33 proc.) i benefitach (21 proc.).

Informacje w ofercie pracy (Źródło:InterviewMe.pl)
Informacje w ofercie pracy (Źródło:InterviewMe.pl)

Informacje przekazywane na rozmowie kwalifikacyjnej

W opinii badanych rozmowa rekrutacyjna powinna zawierać więcej informacji o zakresie obowiązków na stanowisku (65 proc.) oraz o wynagrodzeniu (64 proc.). Kandydaci wskazują, że brakuje im informacji o możliwościach awansu (48 proc.). Rekruterzy powinni też szerzej opisywać atmosferę w zespole (38 proc.) i podawać bardziej szczegółowy opis firmy (15 proc.).

Co decyduje o przyjęciu oferty pracy?

Na decyzję o zatrudnieniu największy wpływ ma wynagrodzenie (86 proc.), możliwości rozwoju w firmie (69 proc.) oraz atmosfera w firmie (58 proc. badanych). Duże znaczenie odgrywają też: lokalizacja (54 proc.), kultura organizacji (44 proc.) oraz opinie o pracodawcy w sieci (27 proc.).

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU
Retransmisja sesji:

Property Forum ONLINE – Fokus na Śląsk

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Oferty pracy, rozmowa kwalifikacyjna: Te informacje powinny zostać podane, by zachęcić kandydatów

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.