PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Oferta pracy: Co powinna zawierać, aby przyciągnąć kandydatów?

• Co powinno zawierać dobre ogłoszenie o pracę?
• Jedno jest pewne - nie sprawdzają się już tzw. rekrutacje ukryte. Brak nazwy firmy w ogłoszeniu potrafi skutecznie odstraszyć potencjalnych kandydatów.

  • Autor: GP
  • 23 lut 2017 11:53
Oferta pracy: Co powinna zawierać, aby przyciągnąć kandydatów?
Brak danych zraża kandydatów, a w efekcie pracodawca otrzymuje mniej CV. (fot. unsplash.com)
REKLAMA

Chcąc stworzyć atrakcyjną ofertę pracy warto wejść na moment w skórę kandydata. Najgorsze, co może spotkać osobę szukającą pracy, to dowcipkujący pracodawca, który w ogłoszeniu podaje mało szczegółów i nie wspomina słowem o umowie ani pieniądzach. Oto zatem, co powinna zawierać idealna oferta pracy:

Nazwa firmy i dane kontaktowe

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Wydaje się oczywiste, jednak wciąż, wiele firm nie podaje pełnych danych w ogłoszeniach, przez co traci wielu kandydatów. Firma, która nie ma nic do ukrycia i buduje swoją markę także poprzez sposób, w jaki rekrutuje pracowników, nie ukrywa nazwy.

Dodatkowo zawiera w ogłoszeniu adres siedziby (zaznacza w ofercie, jeśli miejsce wykonywania pracy miałoby być w innej lokalizacji), podaje dane kontaktowe (np. specjalny mail stworzony do rekrutacji), stronę internetową lub profil na Facebooku - każda z tych opcji czyni pracodawcę bardziej wiarygodnym. Firma, która nie zawiera żadnych danych, zniechęca do wysłania CV.

Często nie sprawdzają się także tzw. rekrutacje ukryte. Brak danych zraża kandydatów, a w efekcie pracodawca otrzymuje mniej CV.

- Kandydaci obawiają się bowiem, że za ukrytą rekrutacją kryje się pracodawca o złej sławie. Poza tym kandydaci funkcjonujący w mediach społecznościowych przyzwyczajeni są do transparentności. Nie będą mieli ochoty wysyłać CV w ciemno – mówi Joanna Żukowska, ekspert MonsterPolska.pl.

Idealny przykład oczekiwań wobec przedstawiciela handlowego zawiera 5 jasno określonych punktów, źródło: materiały prasowe
Idealny przykład oczekiwań wobec przedstawiciela handlowego zawiera 5 jasno określonych punktów, źródło: materiały prasowe

Opis stanowiska i oczekiwania

Bardzo ważny jest precyzyjny opis stanowiska oraz określenie oczekiwań. Formułując oczekiwania wobec poszukiwanego pracownika najlepiej zawrzeć kilka najistotniejszych wymagań, a nie tworzyć niekończącą się listę, której nie sprosta wielu. Nazbyt rozbudowana lista oczekiwań, może sprawić, że oferta pracy nie doczeka się odpowiedniego odzewu, nawet od najlepszych na to stanowisko kandydatów.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Oferta pracy: Co powinna zawierać, aby przyciągnąć kandydatów?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • sonia 2017-02-24 17:02:34

    rozważając ofertę pracy co bierze się pod uwagę....wynagrodzenie oczywiście;) wiadomo, każdy chce zarabiać jak najlepiej. ale ważne jest też np. czy można się w firmie rozwijać i jakieś dodatkowe benefity. Co poza kasą rozważyć zanim przyjmie się ofertę pracy, tu podają: blog.impel.pl/oferta-pracy-co-poza-wynagrodzeniem-warto-rozwazyc/

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.