Dawniej karta na siłownię, dziś pomoc w wynajmie mieszkania - rynek benefitów pozapłacowych jest dziś jednym z elementów atrakcyjnego ogłoszenia o pracę. A firmy potrafią zrobić wiele, by przyciągnąć najlepszych pracowników.
-
- •31 paź 2019 17:15

- 49 proc. firm ma problem ze znalezieniem pracownika idealnego.
- Jednym ze sposobów skutecznej rekrutacji pracownika idealnego jest system benefitów pracowniczych.
- Coraz częściej spotykanym benefitem pracowniczym jest wynajmowanie i opłacanie mieszkań.
Zgodnie z danymi raportu płacowego HAYS 2019, 49 proc. firm w Polsce ma problem ze znalezieniem odpowiednich kandydatów do pracy. 63 proc. pracowników w perspektywie dwóch najbliższych lat rozważa zmianę pracy.
- Są to statystyki, których nie można bagatelizować, dlatego pracodawcy muszą szukać rozwiązań, które trafią w najważniejsze potrzeby pracowników i potencjalnych kandydatów - tłumaczy Artur Deninis, twórca AskHenry, bazy asystentów dla pracowników.
Jednym ze sposobów skutecznej rekrutacji pracownika idealnego jest system benefitów pracowniczych. Ten, co zauważają specjaliści ewoluował, a pracodawcy by być w czołówce firm atrakcyjnych muszą się mocno pod tym kontem wyróżniać.
- Dziś najważniejsza jest otwartość i reagowanie na potrzeby pracowników, nawet te odbiegające od przyjętych standardów, to pokazuje im, że są dla firmy ważni. A ludzie chcą się czuć ważni i traktowani indywidualnie - tłumaczy Iwona Szmitkowska, prezes Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia.
Szmitkowska dodaje, że motywująca jest już sama praca, która nie jest nudna i rutynowa, w miejscu, które rozwija, oferuje szkolenia, rozwój zawodowy i osobisty.
Na rozwój osobisty stawia coraz więcej firm. Udział w najlepszych szkoleniach (także międzynarodowych), przyciąga najambitniejszych kandydatów do pracy.
- Ludzie liczą przede wszystkim na rozwój, nikt nie chce tracić czasu na jałowe zadania i stanie w miejscu - Anna Topolewska, członek zarządu z agencji pracy Jagatemp. - Nasi pracownicy bardzo chętnie korzystają ze szkoleń miękkich z komunikacji i rozwoju osobistego.
Rynek benefitów mocno ewoluował. Dziś pozapłacowym wynagrodzeniem może być wszystko, firmy często stawiają na nietypowe rzeczy: Prosecco Friday’s, abonament na Spotify czy Netflixa, sala do medytacji czy drzemki w budynku firmy.
- Dla tych, którzy chcą się związać z nami na dłużej niż jeden miesiąc mamy karty sportowe. Pracownikom wyższego szczebla oferujemy opiekę medyczną, dofinansowanie do wakacji i prowizję od każdego nowego klienta, który przychodzi do firmy - mówi Arkadiusz Jankowski z agencji pracy Workroom.
Coraz częściej spotykanym benefitem pracowniczym jest wynajmowanie i opłacanie mieszkań. W niektórych firmach są specjalnie stworzone działy, które zajmują się badaniem potrzeb mieszkaniowych kandydatów, wyszukiwaniem odpowiednich lokali i wszelką związaną z wynajmem obsługą pracowników. To znacznie ułatwia ściągnięcie specjalistów w innych miast, którzy często przeprowadzają się wraz z rodzinami.


Słowa kluczowe
- rekrutacja
- benefity
- Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia
- Iwona Szmitkowska
- JAGA Temp
- Anna Topolewska
- Workroom
- Arkadiusz Jankowski
KOMENTARZE (2)