PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Nowoczesny onboarding – nie wystarczy garść gadżetów

W ciągu pierwszych 45 dni w nowej pracy rezygnuje z niej 22 proc. pracowników, a w ciągu początkowych 4 miesięcy, czyli zwykle zaraz po okresie próbnym, pracę zostawia aż 50 proc. osób – wynika z badań firmy consultingowej Wynhurst Group. Jak zatrzymać w swoich szeregach świeżo nabytego specjalistę?

  • Autor:JP
  • 8 lut 2018 15:01
Nowoczesny onboarding – nie wystarczy garść gadżetów
Wielu pracodawców błędnie sądzi, że pracownik zatrudniony na okres próbny jest już osobą „pozyskaną” (Fot. mat. pras.)
REKLAMA

„On board” oznacza z angielskiego „na pokład”. W branży HR onboarding to hasło oznaczające proces wprowadzania nowego pracownika do firmy. Wielu pracodawców błędnie sądzi, że pracownik zatrudniony na okres próbny jest już osobą „pozyskaną”. Tymczasem dobre przyjęcie w pierwszych dniach jest kluczowym czynnikiem dla decyzji, czy pracownik będzie chciał kontynuować pracę dla danej firmy.

– Nie wystarczy już podarowanie nowo przyjętej osobie zestawu gadżetów firmowych czy przedstawienie jej po kolei wszystkim pracownikom. Z tym możemy spotkać się w każdej firmie, a sęk w tym, żeby wyróżnić się jako przedsiębiorstwo już pierwszego dnia i dać nowej osobie odczuć, że trafiła do nowoczesnej firmy zorientowanej na pracownika – uważa Robert Strzelecki, wiceprezes firmy TenderHut i pomysłodawca biurowej aplikacji Zonifero, który sam powitał w firmie 200 nowych pracowników.

– Zapomina się o tak podstawowej czynności, jaką jest zapoznanie nowej osoby z przełożonym. Nie chodzi o familiarny uścisk dłoni, ale o pokazanie pracownikowi, że w strukturach firmy jest osobą ważną i przełożonemu nie żal czasu na zapoznanie się – dodaje.

W nowym środowisku częstym problemem jest zwykłe zagubienie. W tym temacie Strzelecki chwali swoją aplikację Zonifero

– Wszystkie informacje potrzebne do natychmiastowego odnalezienia się w nowym budynku i w gronie nowych osób pracownicy mają teraz w swoich smartfonach. Aplikacja pokazuje im szczegółową mapę biura, mówi, jak trafić do najważniejszych miejsc typu, kuchnia, kadry, pokój relaksu, wskazuje gdzie kto pracuje i jak mają na imię nowi współpracownicy. Nowe osoby mają też od razu dostęp do danych kontaktowych poszczególnych osób z firmy i z poziomu aplikacji mogą do nich dzwonić lub pisać. Na WIKI pracownik znajdzie wszystkie informacje dotyczące biurowej organizacji miejsca pracy – opowiada.

Aplikacje i gadżety mogą pomóc, ale w stresującej sytuacji prawdopodobnie i tak nic nie zastąpi kontaktu z życzliwym człowiekiem.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Nowoczesny onboarding – nie wystarczy garść gadżetów

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.